اجباری شدن نصب پنل های خورشیدی روی ساختمان های مسکونی

مقامات شهر سان فرانسیسکو در ایالات متحده آمریکا در پی آن هستند که 100 درصد انرژی مورد نیاز شهر خود را از منابع تجدید پذیر تامین کنند. این شهر اخیرا برای دستیابی به این امر شاهد تصویب قانون جدیدی بود که به موجب آن استفاده از پنل های خورشیدی بر روی سقف ساختمان هایی که ساخته می شوند، الزامی خواهد شد.

سان فرانسیسکو یکی از اولین شهرهایی است که شاهد تصویب قانون های این چنینی است و به موجب این قانون، تمامی ساختمان های ده طبقه و کم تر باید برای نصب پنل های فتوولتائیک و یا آب گرم کن خورشیدی اقدام کنند.

شایان ذکر است که این قانون در راستای بست دادن قانون اجرایی سابق این شهر مبنی بر اختصاص 15 درصدی فضای سقف ساختمان ها به پنل های خورشیدی بوده است.

مقامات این شهر معتقدند که سان فرانسیسکو یکی از اولین شهرهایی است که شاهد تصویب قانون های این چنینی است و به موجب این قانون، تمامی ساختمان های ده طبقه و کم تر باید برای نصب پنل های فتوولتائیک و یا آب گرم کن خورشیدی اقدام کنند. البته این قانون تا ژانویه سال میلادی آینده یا زمستان سال جاری شمسی به اجرا در نخواهد آمد.

با این حال، این ساختار دارای مشکلات اجرایی خاص خود نیز خواهد بود و برای نمونه می توان اشاره کرد که این قانون ممکن است چندان کارایی نداشته باشد زیرا شمار ساختمان های 10 طبقه ساخته شده در سان فرانسیسکو به خصوص برای استفاده های مسکونی بسیار کم است.

با تمامی این تفاسیر می توان این اقدام را به عنوان گامی مفید برای رسیدن به یک شهر پاک با منبع انرژی تجدید پذیر دانست که می تواند در آینده ای نزدیک، تکمیل تر شود.

منبع: engadget

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا