طراحی و ساخت دو ماهواره مخابراتی سنجشی توسط ایران

به گزارش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران با اعلام این خبر افزود: پس از پایان طراحی دو ماهواره، ساخت آنها آغاز می شود.
«حسن حدادپور» بر طراحی، ساخت و پرتاب ماهواره های مخابراتی در مدار ثابت زمین (جی.یی.اُ- GEO) تاكید كرد و ادامه داد: طراحی مفهومی ماهواره های مخابراتی سنجشی پارس1 و ناهید2 در دستور كار پژوهشگاه قرار دارد. 
زاویه مدار جی.یی.اُ با زمین همواره ثابت است.‍‍ 
حدادپور توسعه و بكارگیری فناوری استفاده از سكوهای استراتوسفری برای رفع نیازهای مخابراتی و سنجشی كشور را از دیگر برنامه های این پژوهشگاه اعلام كرد.
سرپرست پژوهشگاه فضایی ایران به راه اندازی مرحله نخست مركز آزمون و یكپارچه سازی سامانه های فضایی در سال 1394 اشاره كرد و افزود: مرحله دوم این مركز با رویكرد توسعه ابزار و تجهیزات لازم برای تصدیق و صحه گذاری سامانه های فضایی عملیاتی در پژوهشگاه فضایی ایران در دست اجراست. 
به گفته وی، عرصه فضایی گران و دیربازده اما سودآور است و دستاوردهای فضایی در زندگی روزمره مردم بویژه پزشكی از راه دور، كشاورزی، هواشناسی و مدیریت بحران برای كاهش بلایای طبیعی كاربرد بسیار دارد. 
به گزارش ایرنا، پیش از این «محسن بهرامی» رئیس سازمان فضایی ایران، شناسایی مزایای سنجش از راه دور و كاربرد آن در توسعه متوازن را از مهمترین برنامه های سال 1395 این سازمان اعلام كرده و گفته بود: سنجش از راه دور برای كشاورزی و حفاظت از محیط زیست به كار گرفته می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا