آماده سازی فضا پیمای سایوز به مقصد ایستگاه بین المللی فضائی

بر اساس اعلامیه  رسمی سازمان فضایی روسیه ، به طور رسمی تایید شد که  زمان دقیق  پرتاب راکت فضاپیمای  سایوز – FG  در جلسه فنی روز چهارشنبه مسکو با توجه به پیش بینی های هواشناسی و ارزیابی موقعیت جوی مشخص خواهد شد و این در حالی است که سازمان هواشناسی قزاقستان ، ناپایداری جوی در این کشور را تا حداقل سه روز آینده  پیش بینی کرده و سرعت باد در منطقه بر اساس این گزارش 28 متر بر ثانیه خواهد بود .

قرار است  فضا پیمای فوق الذکر به همراه سرنشینان جدید خود راس ساعت  26 دقیقه بامداد مورخ  19 ماه  مارچ برابر با بیست و نهم اسفند ماه سال جاری آماده پرواز شده  و در حدود 6 ساعت پس از آن حرکت خود را آغاز کند .

گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های اعلام شده قرار است  فضا پیمای فوق الذکر به همراه سرنشینان جدید خود راس ساعت  26 دقیقه بامداد مورخ  19 ماه  مارچ برابر با بیست و نهم اسفند ماه سال جاری آماده پرواز شده  و در حدود 6 ساعت پس از آن حرکت خود را آغاز کند .

مسافران این پرواز را فضانوردان روس آلکسی اوچنین ، اولگ اسکریپوچکا و فضانورد برجسته ناسا جفری ویلیامز تشکیل می دهند که جایگزین مسافران پیشین ،  سرگئی ریژکوو ، آندره بوریسنکو و فضانورد آمریکایی رابرت کیمبروگ خواهند شد .

در پایان مقامات ارشد سازمان فضایی روسیه اعلام کردند که در حال برنامه ریزی جدید برای پرتاب راکت فضاپیمای  سایوز 2  از پایگاه فضایی ووستوچنی در استان آمور خواهند بود و مراحل راه اندازی اولیه و آزمایش های نخستین این راکت فضاپیما در ماه آوریل سال جاری آغاز خواهد شد .

در این گزارش تصویری ؛ مراحل آماده سازی راکت فضا پیمای سایوز – FG    در پایگاه فضائی بایکونور را مشاهده می کنید.

منبع : Tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا