ذرات نانو جایگزین شیمی درمانی می شود

پژوهشگران ایتالیایی به تازگی عنوان کردند که میتوان از ذرات نانو برای درمان توده های سرطانی استفاده کرد . این محققین مهمترین دلیل انتخاب ذرات مغناطیسی  را عوارض جانبی شیمی درمانی عنوان کرده اند که در اکثر بیماران مبتلا به سرطان قابل رویت است .

این پروژه که به نام فلو مگنتیک معرفی شده است جایگزین روش سنتی شیمی درمانی بوده و پزشکان  با استفاده از نانو ذرات مغناطیسی ، محل توده  های سرطانی را بررسی کرده  و به کمک این روش می توانند روند انتشار دارو در میدان مغناطیسی را مشخص کرده و به بیان دیگر مسیر حرکتی دارو را هوشمندانه رصد کنند که این موضوع  آسیب کمتری نسبت به روش های پیشین بر بدن بیمار خواهد گذاشت .

تیمی از دانشمندان ایتالیایی در حال اجرای پروژه ای هستند که بر مبنای ان روش درمانی جدیدی برای مبارزه با سلول های سرطانی ارائه می شود. این پروژه که به نام فلو مگنتیک معرفی شده است جایگزین روش سنتی شیمی درمانی بوده و پزشکان  با استفاده از نانو ذرات مغناطیسی ، محل توده  های سرطانی را بررسی کرده  و به کمک این روش می توانند روند انتشار دارو در میدان مغناطیسی را مشخص کرده و به بیان دیگر مسیر حرکتی دارو را هوشمندانه رصد کنند که این موضوع  آسیب کمتری نسبت به روش های پیشین بر بدن بیمار خواهد گذاشت .

تیم مطالعاتی این پژوهش متشکل از ماریا النا ، لیبراتو مانا و سیمونه نیتی است که هر سه پژوهشگر در دانشگاه جنوا در ایتالیا به گسترش روز افزون این پروژه به صورا امیدوارانه ای می نگرند .

ماریا النا ، سرپرست این پژوهش در رابطه با کارائی درمانی و افزایش امید بهبود بیماران سرطانی با کمک این روش جدید  اظهار داشت که این پروسه بسیار فعال بوده و گسترش آن می تواند به تشخیص زودتر از موعد تومورها بیانجامد و این نانو ذرات مغناطیسی توانمندی این کار را خواهند داشت وی  در پایان ابراز امیدواری کرد که  این روش  به صورت  بالقوه بتواند  مبارزه با سلولهای سرطانی را به عنوان هدف اصلی در پیش بگیرد .

منبع : Ansa

ترجمه : فاطمه کردی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا