پایتخت دارای فقر فضای سبز است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، محمد هادی حیدرزاده امروز چهارشنبه و همزمان با هفته منابع طبیعی در مراسم افتتاحیه نهضت درختکاری در پارک پردیسان افزود: فضای سبز در تلطیف هوا و کاهش آلودگی هوا نقش بسزایی دارد.
وی اظهار کرد: با همه تلاش هایی که تاکنون انجام شده همچنان با فقر سرانه فضای سبز به علت تراکم بالای جمعیتی مواجه هستیم و امیدواریم که این گونه فعالیت ها و اقدامات بتواند در کاهش معضلات زیست محیطی در تهران و افزایش سرانه فضای سبز کمک کند.
حیدرزاده با بیان اینکه امروز از بخشی از نهضت درختکاری که کاشت 8000 اصله نهال در پارک طبیعت پردیسان بوده رونمایی شد، تاکید کرد: نهضت درختکاری شروع کار است و این روند باید ادامه داشته باشد.
وی ادامه داد: فقط امروز بیش از 3 هزار درخت با حضور مردم، دانش آموزان و طبیعت دوستان غرس شده و حدود 200 درخت مثمر نیز به مردم و علاقمندان اهدا شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ضمن قدردانی از مجموعه شهرداری تهران بویژه شهرداری منطقه 2 در اجرای طرح نهضت درختکاری، اظهار داشت: اگرچه توسعه فضای سبز اهمیت دارد، ولی نگهداری آن از اهمیت بیشتری برخوردار است، همچنین گونه های کاشت شده در تهران، باید مطابق با اقلیم این استان باشد.
وی افزود: به ویژه با توجه به کمبود آب، آب بری درختان غرس شده باید کم باشد که به این موضوعات در طرح نهضت درختکاری توجه شده است.
مراسم افتتاحیه نهضت درختکاری با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، شهردار منطقه 2 تهران و جمعی از مسئولان شهری و تعداد زیادی از شهروندان در محل پارک طبیعت پردیسان برگزار شد. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا