برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره خوارزمی معرفی شدند

 در این مراسم، 11 طرح داخلی و 12 طرح خارجی منتخب از میان 628 طرح ارسالی به دبیرخانه، به عنوان برگزیدگان نهایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی مورد تجلیل قرار می گیرند.در میان طرح های خارجی، سه طرح متعلق به دانشمندان ایرانی مقیم کشورهای آمریکا و سوئد و 9 طرح متعلق به دانشمندان غیرایرانی از کشورهای آمریکا، استرالیا، ژاپن، چین، تایوان، مکزیک و آلمان است.

بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی در یک سال گذشته، فعالیت خود را با پذیرش و ارزیابی 628 طرح شامل 402 طرح داخلی و 226 طرح از خارج کشور در 16 گرایش شامل برق و کامپیوتر، مکانیک، فناوری های شیمیایی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، زیست فناوری، محیط زیست و علوم پایه پزشکی، عمران، معماری و هنر، علوم پزشکی، مواد، متالورژی و انرژی های نو، فناوری نانو، صنایع و مدیریت فناوری، هوافضا، نرم افزار و فناوری اطلاعات، مکاترونیک و طرح های برگزیده دوره های قبل که موفق به تجاری سازی شده اند آغاز کرد.  در بخش خارجی این دوره از جشنواره بین المللی خوارزمی، تعداد 226 طرح از دانشمندان و برجستگان علمی 44 کشور جهان رقابت کردند.

در جشنواره امسال، بیشترین طرح های ارسالی با تعداد 74 طرح متعلق به گروه کشاورزی و منابع طبیعی است و بعد از آن، گروه های زیست فناوری و علوم پایه پزشکی با 72 و گروه برق و کامپیوتر با 67 طرح در رتبه های بعدی قرار دارند.
دبیرخانه جشنواره امسال همچنین 62 طرح در گروه مکانیک، 61 طرح در گروه فناوری های شیمیایی، 48 طرح در گروه علوم پایه، 43 طرح موفق در تولید ملی و تجاری سازی، 36 طرح در گروه مواد، متالورژی و انرژی های نو دریافت کرد.
همچنین 29 طرح در گروه عمران، 26 طرح در گروه هنر و معماری، 23 طرح در گروه فناوری نانو، 21 طرح در گروه نرم افزار و فناوری اطلاعات، 13 طرح در گروه مکاترونیک، 11 طرح در گروه هوافضا و 7 طرح در گروه صنایع و مدیریت فناوری به دبیرخانه بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی رسیده است.
منتخبان این جشنواره علاوه بر دریافت تندیس و جوایز مادی، گواهینامه کسب رتبه در جشنواره خوارزمی با تعیین درصد مشارکت دریافت خواهند کرد.
برگزیدگان جشنواره بین المللی خوارزمی همچنین به صندوق های حماتی و بنگاه های اقتصادی برای استفاده از تسهیلات مالی و همچنین به بنیاد ملی نخبگان برای بهره مندی برگزیدگان از تسهیلاتی که این بنیاد متعهد به ارائه آن به استعدادهای برتر کشور است معرفی خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی، 14 حامی بین المللی و 9 حامی داخلی دارد که برگزیدگان به حامیان جشنواره برای بهره مندی از پاداش هایی که نسبت به آن متعهد شده اند معرفی می شوند.
جشنواره بین المللی خوارزمی همه ساله به همت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران و با هدف شناسایی، معرفی و تجلیل از دانشمندان، پژوهشگران، نوآوران و فناوران برگزیده در عرصه های ملی و بین المللی، ترویج فرهنگ کارآفرینی دانش بنیان و تجاری سازی نتایج تحقیقات و فراهم آوردن بستری مناسب برای همکاری های علمی و فناوری بین مراکز علمی و پژوهشی خارج از کشور برگزار می شود.

اسامی برگزیدگان بیست و نهمین جشنواره خوارزمی

 بر اساس رای هیات داوران بیست و نهمین جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش پژوهش های بنیادی دکتر محمد مظلوم اردکانی با ارایه طرح «توسعه دانش ساخت حسگرها، ایمنوحسگرها و آپتاحسگرهای الکتروشیمایی اصلاح شده»، حایز رتبه اول شد و دکتر محمدعلی آموزگار به خاطر ارایه طرح «مطالعه منابع زیستی میکروارگانیسم های هالوفیل ایران» و دکتر پیمان صالحی به خاطر ارایه طرح «روش های نوین برای تهیه ترکیبات صناعی و طبیعی جدید با فعالیت زیستی» به طور مشترک رتبه دوم این بخش را به دست آوردند.

هیات داوران همچنین مهندس سعید مهتدی ارایه دهنده طرح «پژوهش، طراحی و توسعه دانش فنی تولید توربین گازی صنعتی 25 مگاوا» به عنوان رتبه اول پژوهش های کاربردی معرفی کرد و رتبه دوم این بخش به طور مشترک به دکتر محمدرضا شاه نظری به خاطر ارایه «یک راه حل محاسباتی – کاربردی جدید برای بهینه سازی عملکرد احتراق با سوخت گاز در نیروگاه بخار» و همچنین دکتر محمدعلی اردکانی به خاطر «کسب دانش فنی، طراحی و ساخت شبیه ساز سقوط آزاد (تونل باد عمودی)» رسید.
دکتر حسین صادقی نیز با ارایه طرح «اکتساب فناوری رشد تک بلور ژرمانیوم با قطر بزرگ» رتبه سوم پژوهش های کاربردی این دوره جشنواره خوارزمی را از آن خود کرد.
در بخش پژوهش های توسعه ای نیز دکتر شهین مسعودی به خاطر «تولید واکسن زنده دو گانه نیوکاسل و برونشیت عفونی» رتبه دوم را کسب کرد و رتبه سوم این پژوهش ها به صورت مسترک به دکتر محمدرضا سویزی به خاطر «کسب دانش فنی کاتالیزورهای واحد پلی اتیلن ترفتالات صنایع پتروشیمی» و مهندس مجید برغانی فراهانی به دیل «تولید لوله های دو جداره به روش انقباضی هیدورولیکی – حرارتی» تعلق گرفت.
هیات داوران این دوره از جشنواره خوارزمی همچنین دکتر انوشیروان مرآت ارایه دهنده طرح «تجاری سازی سوئیچ تلفنی ترکیبی نسل جدید با قابلیت ارتباط با شبکه های IP» به عنوان برگزیده موفق در تولید ملی معرفی کرد.
در بخش طرح های برگزیدگان ایرانیان مقیم خارج از کشور جشنواره بین المللی خوارزمی رتبه اول پژوهش های بنیادی به علیرضا خادم حسینی استاد دانشگاه ام. آی. تی هاروارد آمریکا به خاطر ارایه طرح «نانو و میکروهیدوژل های ساخته شده برای مهندسی بازسازی کننده» اختصاص یافت.
دکتر محمد جعفر طاهر زاده استاد دانشگاه بوراس کشور سوئد نیز با ارایه طرح «تبدیل ضایعات کشاورزی و مواد زاید به سوخت های زیستی و مواد با ارزش افزوده» موفق به کسب رتبه دوم پژوهش های بنیادی شد.
دکتر بهرخ خوشنویس استاد دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از آمریکا نیز با ارایه طرح «ساخت سازه های ساختمانی به کمک ربات روی کره زمین و سایر کرات» رتبه دوم پژوهش های کاربردی در این بخش را به دست آورد.
جشنواره خوارزمی در این دوره 22 برگزیده خارجی داشت که رتبه اول پژوهش های بنیادی به گوچان ژائو از هنگ کنگ به خاطر ارایه طرح «زمین شناسی پرکامبرین و ابرقاره» تعلق گرفت.
پژوهش های بنیادی بخش خارجی این دوره از جشنواره سه رتبه دوم داشت که به هیروکی اوشیما از دانشگاه علوم توکیو ژاپن با ارایه «نظریه پدیده های الکتریکی دو سویه ذرات نرم»، پاول وایس از موسسه نانو سیستم کالیفرنیا آمریکا با طرح «حدود نهایی کوچک سازی» و برنارد بریت از دانشگاه آلبرت لودویگ آلمان به خاطر ارایه طرح «بهبود و کشف روش ها و مفاهیم نوین در سنتز شیمی آلی و واکنش های کاتالیتیکی» تعلق گرفت.
یی سانگ تسای استاد دانشگاه سی نی کای تایوان با ارایه طرح «نقش ناقلین NRT1 در انتقال و پیام رسانی نیترات» موفق به کسب رتبه سوم پژوهش های بنیادی جشنواره خوارزمی شد.
هیات داوران همچنین در بخش پژوهش های کاربردی دکتر آلن اف کاومن استاد موسسه تحقیقات پزشکی وایتر و الیزاهال از کشور استرالیا به خاطر ارایه طرح «پاتوژنز مالاریا» به عنوان رتبه اول، دکتر کریستوف کلاین از دانشگاه لودویگ ماکسی میلیان آلمان به خاطر ارایه طرح « از درمان کودکان تا پیشگامان پزشکی شخصی (اتحاد بین اللملی برای کودکان مبتلا به بیماری های نادر سیستم ایمنی بدن)» به عنوان رتبه دوم و جرج آن چیتا از موسسه ملی پلی تکنیک مکزیک به خاطر ارایه «طرح ارتقای نفت سنگین» به عنوان رتبه سوم این بخش معرفی کردند.
در بخش طرح های خارجی رتبه سوم ابتکار به دکتر سورش بهار گاوا از دانشگاه آر ام آی تی استرالیا به خاطر طرح «توسعه فناوری مواد هوشمند برای شناسایی جیوه از پسماندهای صنعتی» اختصاص یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا