تلاش پژوهشگران کشور در زمینه تولید ابزارهای شناسایی سلول‌های سرطانی

رییس پژوهشکده سرطان پستان مطالعه بر روی بایومارکرها، DNA، RNA و پروتئین‌ها و آنتی بادی را از زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده نام برد و گفت: محققان این پژوهشکده در تلاش هستند تا ابزارهایی برای شناسایی تومورهای سرطانی ارائه کنند که در این حوزه نیز طرح‌های تحقیقاتی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایسنا دکتر کیوان مجیدزاده در سمپوزیوم علمی ایمیون سل تراپی در سرطان با اشاره به ایجاد فضای چند تخصصی در پژوهشکده سرطان پستان، اظهار کرد: در این راستا با تقویت تخصص‌های مختلف پزشکی درصدد اجرای پژوهش‌های میان رشته‌ای و درون رشته‌ای در حوزه سرطان‌ها خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر اساس این هدف تعداد گروه‌های پژوهشی این پژوهشکده را از سه گروه پژوهشی بیماری پستان، کیفیت زندگی مبتلایان به سرطان و ژنتیک سرطان به 10 گروه پژوهشی افزایش دادیم.

مجیدزاده با تاکید بر این که در دو سال اخیر در حوزه سرطان جهش‌های علمی زیادی داشتیم، اظهار کرد: تاکنون طرح‌های تحقیقاتی بسیاری را در این پژوهشکده اجرایی کرده‌ایم.

رییس پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده، یادآور شد: محور فعالیت‌های تحقیقاتی گروه ژنتیک بر روی بایومارکرها، DNA، RNA و پروتئین‌ها است و اخیرا محققان این پژوهشکده توانسته‌اند بایومارکری را برای اولین بار کشف کنند که مقالات آن نیز به چاپ رسیده است.

وی اثرات الکترومغناطیس در درمان و تشخیص سرطان را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این پژوهشکده نام برد و خاطرنشان کرد: مطرح‌ترین نوع سرطان‌ها، سرطان‌های فامیلی است که ژن‌های مرتبط با آن شناسایی شده است و طرح‌های تحقیقاتی در این حوزه نیز در پژوهشکده سرطان پستان اجرایی شده است.

مجیدزاده بایو سنسورها را از زمینه‌های تحقیقاتی گروه پژوهشی زیست مواد پژوهشکده سرطان پستان عنوان کرد و افزود: این گروه در تلاش است تا ابزارهایی برای شناسایی تومورهای سرطانی ارائه کنند که در این حوزه نیز طرح‌های تحقیقاتی در دستور کار قرار دارد.

وی تولید مونوکلونال آنتی بادی را از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی ذکر کرد و ادامه داد: اخیرا نیز برنامه‌ جدیدی را در دستور کار قرار داده‌ایم که بر اساس آن از محققان برجسته برای ارائه سخنرانی دعوت به عمل می‌آید و تاکنون سه برنامه نیز در این زمینه اجرایی شده است.

مجیدزاده با تاکید بر این که در حوزه سرطان موضوع سارکوما را در مورد توجه قرار داده‌ایم، در این باره توضیح داد: سارکوما نوعی سرطان پیچیده است که مبتلایان به این نوع سرطان با چالش‌های زیادی مواجه هستند که امیدواریم با همکاری محققان کشور بتوانیم در این حوزه گام‌های موثری برداریم.

وی از ایجاد کمیته پژوهش‌های دانشجویی پژوهشکده سرطان پستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کمیته به منظور حضور پژوهشگران جوان در پژوهشکده ایجاد شده است.

مجیدزاده، با بیان این که این پژوهشکده در حوزه درمان سرطان‌ها وارد شده است، گفت: درمان، هدف اصلی این پژوهشکده نیست؛ بلکه از آن به عنوان زیر ساختی برای پژوهش استفاده می‌شود؛ چراکه ما درصدد کیفی‌سازی تحقیقات این پژوهشکده هستیم.

رییس پژوهشکده سرطان پستان با اشاره به راه‌اندازی کلینیک طب تسکینی، اضافه کرد: با توجه به توسعه فعالیت‌های این پژوهشکده در حال راه‌اندازی ساختمان جدید این پژوهشکده با زیربنای 10 هزار مترمربع هستیم که این کلینیک با استانداردهای روز دنیا به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته وی، یکی از طبقات این ساختمان به سلول درمانی در حوزه سرطان اختصاص داده می‌شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا