آغاز دور جدید آزمایش های علمی در ایستگاه بین المللی فضایی

در آخرین ماموریت فضانوردان در ایستگاه فضایی بین المللی که در 26 فوریه انجام شده است آزمایش های بیو لوژیکی جدید ی در دستور کار قرار گرفتند که شامل 50 آزمایش در طول این ماموریت است. این آزمایش ها  که بیشتر جنبه  فیزیکی فضانوردان را در بر میگرفت در حوزه های همچون زیست شناسی ،پزشکی و بیو تکنولوژی انجام خواهد شد.

یکی از موارد مورد توجه دانشمندان در این پروژه ، بررسی نقش مذهب و تاثیرات روان شناختی ناشی از اعتقادات مذهبی در باور به پیروزی و موفقیت در ماموریت های دشوار بوده و پژوهشگران تلاش می کنند تا به بررسی دقیق و چگونگی القای اعتماد به نفس بیشتر ناشی از اعتقاد به وجود یک حامی قدرتمند در شرایط خاص بپردازند. 

سرپرستی این گروه پژوهشی که آزمایش های فضائی فوق را اجرائی خواهند کرد بر عهده دانشمند فضانوردی به نام  آلکسی اوچینین  قرار دارد. وی در راستای این تحقیقات گفت :  در حقیقت ما در این مطالعات در پی بررسی و مطالعه تغییرات سریع و ارزیابی میزان مایعات در بدن انسان  خواهیم بود و این آزمایش ها با بررسی نمونه های خونی در بدن آغاز می شود . گفتنی است در بخش نخست این تحقیقات ، دانشمندان به بررسی تمام کنش های بدن در طول پرواز پرداخته و با انجام آزمایش های خونی و سونوگرافی در شرایط مشابه ، اطلاعات جدیدی در این رابطه به دست آوردند.

لازم به توضیح است که یکی از موارد مورد توجه دانشمندان در این پروژه ، بررسی نقش مذهب و تاثیرات روان شناختی ناشی از اعتقادات مذهبی در باور به پیروزی و موفقیت در ماموریت های دشوار بوده و پژوهشگران تلاش می کنند تا به بررسی دقیق و چگونگی القای اعتماد به نفس بیشتر ناشی از اعتقاد به وجود یک حامی قدرتمند در شرایط خاص بپردازند.  در ادامه آلکسی اوچنیین با نگاهی مذهبی و احساسی به این داستان عنوان کرد که من در طول سفر با پشتیبانی کتاب مقدس و عکس های خانوادگی در طول سفر احساس امنیت  بیشتری خواهم کرد .

اولگ اسکریپوچا از دیگر پژوهشگران مشارکت کننده در این پروژه  در ادامه  توضیحات خود اضافه کرد که احساسات و نگرش عاطفی و مذهبی در این راستا بسیار تاثیر گذار است.

گفتنی است در این دور جدید از مطالعات ، محققان تصمیم گرفتند که آثار و نتایج اعتقادات و علائق خانوادگی را در ماموریت های فضائی  مورد بررسی قرار دهند .

منبع : Tass

ترجمه: احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا