شیوع ویروس مرگبار H1N1 در شرق آسیا

در چند هفته گذشته ویروس مرگبار و بسیار خطرناک H1N1 که به آنفولانزای خوکی نیز شهرت دارد در کشورهای هندوستان ، چین ، پاکستان و تبت شیوع پیدا کرده و بر اساس گزارش های رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت کشور هندوستان ، تعداد افرادی که بر اثر این بیماری در هفته های اخیر درگذشته اند به یک هزار و 115 نفر رسیده است که نشان دهنده شرایط بحرانی و خطرساز این بیماری است . بر اساس این گزارش تنها در کشور هندوستان تا کنون 21 هزار مورد ابتلا به این بیماری گزارش شده است و این موضوع سبب اعلام شرایط بحرانی از سوی دولت هند شده و بر اساس گزارش های منتشر شده ، تعداد افراد مبتلا به این ویروس به صورت روزانه روند صعودی داشته و افزایش نگران کننده ای نشان می دهد .

شرایط فوق سبب شده است تا مقامات بهداشتی کشورهای فوق تدابیری در راستای آگاهی رسانی به عموم مردم در رابطه با این ویروس و روش های انتقال و پیشگیری از ابتلا به آن منتشر کرده و اقدامات  سریعی جهت مهار آن اتخاذ کنند .

شرایط فعلی با توجه به امار رشد سریع گسترش ویروس و مرگ افراد مبتلا ، موجی از نگرانی را در بین مردم کشورهای فوق و مسئولان پزشکی  ایجاد کرده است . بر این اساس  تنها در روز یک شنبه گذشته 116 نفر در هندوستان  بر اثر این بیماری از دنیا رفتند . شایان ذکر است که همزمان با گسترش این بیماری در سایر مناطق هندوستان و برخی کشورهای همسایه ، روند صعودی آن در ایالت راجستان که یکی از نخستین مناطق ظهور این بیماری در سال جاری به شمار می رود ، متوقف شده و در دو روز گذشته هیچ گزارش تلفاتی از بابت ویروس H1N1 اعلام نشده است .

شرایط  فوق سبب شده است تا مسئولان عالی رتبه وزارت بهداشت و درمان هندوستان برای امروز سه شنبه یک جلسه فوق العاده تدارک دیده و به اتخاذ راهکاری سریع برای کنترل بحران ناشی از آنفولانزای خوکی بپردازند .

برای مشاهده اینفوگرافی مرتبط با علائم ونشانه های این بیماری و افرادی که بیشتر در معرض آن قرار دارند اینجا را ببینید.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا