دومین جشنواره دانش آموزی دریایی برگزار می شود

جشنواره دانش آموزی دریا با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی و ترویج صنعت دریا در اقشار دانش آموزی برگزار می شود که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به واسطه حضور چندین میلیونی دانش آموزان در سطح کشور اقدام به برگزاری آن کرده است.

با توجه به اهمیت برگزاری چنین جشنواره ای و وسعت جامعه دانش آموزی، ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری سازمانها و نهادهای دریایی، در صدد است برای دومین بار جشنواره دانش آموزی دریا را در سال ۱۳۹۵ برپا کند.

در این جشنواره علاوه بر فرهنگسازی موضوع دریا و شناساندن امکانات ارزشمند آن در سطح جامعه،  امکان شناخت استعدادها و رشد خلاقیت ها در این حوزه میسر می شود.

از سوی دیگر استقبال از رشته های مرتبط با دریا بسیار کم بوده و متاسفانه شناخت صنعت دریایی در پایه ای ترین مراتب کشور در سطح پایینی است، به همین دلیل فرهنگ سازی از دانش آموزان ابتدایی تا متوسطه می تواند در کاهش این مشکلات موثر واقع شود.

بهنام رضایی، دبیر کارگروه ترویج ستاد توسعه فناوری و صنایع دانش بنیان دریایی معاونت علمی و فناوری، با اعلام این مطلب افزود: به منظور جلب توجه جامعه بهخصوص نسل جوان به اهمیت راهبردی دریا و صنایع دریایی کشور، دومین دوره جشنواره دانشآموزی دریا را با شعار «دریا مسیر پیشرفت» برای دانشآموزان مقطع ابتدایی و متوسطه برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: هدف از برگزاری چنین جشنوارهای آشنايی دانشآموزان و خانوادهها با دريا و اهميت آن در كشور، تبديل امور دريايی به موضوعی مهم در فعاليتهای دانشآموزی، هدايت تحصيلی دانشآموزان نخبه و علاقهمند به سمت رشتههای تحصيلی مرتبط با دريا ، هدايت شغلی دانشآموزان، حمايت از خلاقيت های دانش آموزان در حوزه دريا و هدايت به سمت كارآفرينی و تجاریسازي ايده های آنان  و علاقهمند کردن دانش آموزان به مشاغل مرتبط با دريا است.

به گزارش مهر، دومین دوره جشنواره دانش آموزی در بخش های «ترویج و فرهنگ سازی»، « مسابقه (طراحی و ساخت)» و «نوآوری و خلاقیت» برگزار می شود. مهلت ارسال آثار به دبیر خانه این جشنواره تا پایان مردادماه سال ۹۵  است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا