همکاری های علمی وفناوری ایران و سوریه گسترش می یابد

به گزارش ایرنا از معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران در دیدار با دکتر عامر الماردینی وزیر آموزش عالی سوریه، با اشاره به روابط مثبت میان دو کشور گفت: ایران ضمن آمادگی همکاری در زمینه علمی و فناوری با سوریه، می تواند در موضوعاتی که از گذشته مورد تفاهم دو کشور بوده نیز همکاری بیشتری کنند.

وی با بیان اینکه درحوزه دانشگاهی، ظرفیت خوبی برای همکاری بین ایران و سوریه وجود دارد، تصریح کرد: دو کشور در بستر این همکاری مشترک می توانند تعاملات خوبی در سطح استادان و دانشجویان دانشگاه ها داشته باشند.

ستاری با اشاره به دستاوردهای ارزشمند ایران در حوزه سلول های بنیادی، با بیان آمادگی ایران در این حوزه افزود: اکنون ایران نسبت به سال های گذشته توانایی های بیشتری در حوزه درمانی پیدا کرده و موسسات علمی و پژوهشی دولتی و خصوصی همچون رویان از مراکزی موفقی هستند که می توانند خدماتی مختلفی از جمله حوزه درمان ضایعات نخاعی را به سوریه ارائه کنند.

وی ادامه داد: ایران در حوزه اعصاب و روان نیز موفقیت های خوبی را بدست آورده که در مرحله تجاری سازی فناوری های آن قرار داریم. 

ستاری گفت: توانمندی های کمک به بیماران قطع نخاعی در آینده نزدیک در کلینیک ها تجاری سازی می شود و دانش آن قابل انتقال به سایر کشورها خواهد بود.

وزیر آموزش عالی سوریه نیز ضمن ابراز خرسندی از همکاری های ایران با سوریه افزود: سوریه دارای مشکلات بسیاری در حوزه آموزش بویژه مقاطع عالی است و ایران می تواند کمک های ارزنده ای در این حوزه به ما ارائه کند.

عامر الماردینی با تاکید بر ضرورت افزایش سطح همکاری ها در حوزه آموزش عالی و انتقال فناوری های ایران به آن کشور گفت: دولت سوریه کمک های جمهوری اسلامی ایران را فراموش نخواهد کرد و قدردان این زحمات خواهد بود.

وزیر آموزش عالی سوریه، پیشرفت های صنعتی و علمی ایران را شگفت انگیز عنوان کرد و افزود: از پیشرفت های بسیار خوب این کشور در بازدید از آن بسیار متعجب شدم و مطمئنم که این پیشرفت ها بدون وجود یک رهبری مقتدر میسر نمی شد.

وی ابراز امیدواری کرد که این همکاری ها در آینده به صورت گسترده تداوم داشته باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا