قول مساعد رئیس مجلس برای بررسی فوری لایحه هوای پاک

معصومه ابتکار به مذاکره اخیر خود با علی لاریجانی اشاره کرد و گفت: در این مذاکره از رییس مجلس شورای اسلامی خواستم لایحه هوای پاک و اصلاح قانون معاینه فنی خودروها با قید فوریت در دستورکار صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی قرار گیرد که رئیس قوه مقننه برای همکاری و مساعدت در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

وی افزود: همچنین در مکاتبه ای با رئیس مجلس، ضمن تشریح اهمیت این دو لایحه تصریح کردم که تاخیر در تصویب آنها سبب ایجاد تاخیر و آسیب به پیشرفت برنامه کاهش آلودگی هوا خواهد بود.
ابتکار با بیان اینکه از اقدامات مهم دولت یازدهم در زمینه مقابله با آلودگی هوا، تصویب قوانین و بازنگری قانون و مقرراتی است که نیازمند اصلاح بودند، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش آلودگی هوا، بالا بودن سن معاینه فنی خودروها پس از تولید است.
وی با انتقاد از اینکه خودروی نو تا پنج سال بر اساس قانون موجود که مصوب مجلس در سال های قبل است، نیازمند معاینه فنی نیست و در واقع برگه مربوطه آن معتبر است، گفت: مدت پنج سال زمان بسیار طولانی است و در دنیا نیز این رویه معمول نیست.
ابتکار با تاکید بر اینکه این موضوع می تواند یکی از دلایل تشدید آلودگی توسط خودروها باشد، افزود: در همین راستا، دولت یازدهم از ابتدای کار، پیشنهاد اصلاح قانون معاینه فنی از پنج سال به دو سال را ارائه داد که از حدود دو سال پیش در مجلس معطل مانده است.
معاون رئیس جمهوری یادآور شد: در دولت یازدهم همچنین برای بازنگری و روزآمد کردن قانون آلودگی هوا اقدام و سال گذشته لایحه هوای پاک به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که تاکنون در نوبت مانده است.
به گفته ابتکار، دولت تلاش کرد با کمیسیون کشاورزی مجلس در هماهنگی و همکاری کامل برای پیشبرد این امور باشد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا