عوامل موثر در افزایش اثربخشی مدیریت ریسک پروژه ها

سیناپرس: مدیریت ریسک مناسب برای کاربران این امکان را فراهم می آورد که اهداف پروژه را به صورت اثر بخش تری مدیریت کنند، البته برای موفق بودن این رویکرد ، یک رهبری از بالا به پایین موثر، یک مدیر ریسک مقید و آموزش و تحصیلات مناسب، مورد نیاز است .

در این راستا مقاله ای با عنوان " عوامل اساسی که اثربخشی  مدیریت ریسک پروژه/برنامه را افزایش میدهد ." در 19 مارچ سال 2014 مطابق با 28 ام اسفند سال 1392منتشر شده است . این مقاله درزمینه ی علوم رفتاری و اجتماعی می باشد . دسترسی به کل متن مقاله برای عموم آزاد و رایگان می باشد ، لذا جهت دریافت مقاله می توانید به سایت ساینس دایرکت ( Science Direct ) مراجعه کرده و با تایپ عنوان انگلیسی زیر،در قسمت جست وجوی سایت متن کامل را ذخیره کنید .

Essential factors that increase the effectiveness of project/programme risk management

علاوه بر این دریافت فایل مقاله از اینجا نیز امکان پذیر خواهد بود .

در این مقاله میخوانیم: دفتر بازرگانی دولت (متعلق به بریتانیای کبیر، قسمت شمالی جزیره ی ایرلند و چند جزیره ی دیگر ) در سال 2005 بیان کرده است که چندین عامل وجود دارد که می تواند باعث شکست پروژه شود ، مانند عدم وجود ارتباط شفاف میان پروژه و الویت های استراتژیک کلیدی سازمان ، که شامل معیارهای موفقیت توافقی می شود و عدم وجود رهبری و مالکیت مشخص نسبت به مدیریت ارشد .هدف این پژوهش بررسی عواملی است که دست به دست هم می دهند تا اثربخشی مدیریت ریسک پروژه را در موارد مهم و خطیر ، افزایش دهند . این مقاله خروجی یک پروژه پژوهشی است که در شرکت رولز رویز در حال اجراست و اثر بخشی مدیریت ریسک  در پروژه / برنامه را در زمینه سازمانی مورد بررسی قرار می دهد .

مشاهده ، مصاحبه ها و یک پرسشنامه ابزار اساسی متدولوژی این پژوهش را تشکیل داده اند . عوامل تاثیر گذار عبارتند از : پشتیبانی و حمایت رهبری و مدیریت ارشد، تحصیلات وآموزش در کلیه سطوح سازمان، حمایت و پشتیبانی یک مدیر ریسک مقید ، ارتباطات و استفاده از داده های مدیریت ریسک برای اتخاذ تصمیمات . تمام این موارد عواملی هستند که با ایجاد یک فرهنگ  ریسک -آگاه کمک می کنند تا اثر بخشی فرآیند مدیریت ریسک را در زمینه های سازمانی افزایش دهند .

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا