کاوش در معبد باستانی 2 هزار و 500 ساله

یک کشاورز در نزدیکی شهر کیتا دلا پیوه (Città della Pieve) ایتالیا ، در حالی که در مزرعه خود مشغول فعالیت های کشاورزی بود ، مقبره ای متعلق به دوره اتروسک (Etruscan) ، قرن چهارم پیش از میلاد ، را کشف کرد .

این کشف ، یک کشف کاملا غیر منتظره است . این منطقه از سایت هایی که توسط دزدان آرامگاه ها غارت شده اند ، به دور مانده و در واقع دست نخورده است .

کلاریتا ناتالینی (Clarita Natalini) مدیر باستان شناسی منطقه تاریخی آمبریا (Umbria) در رابطه با این کشف می گوید: « این کشف ، یک کشف کاملا غیر منتظره بوده است. این منطقه از سایت هایی که توسط دزدان آرامگاه ها غارت شده اند، به دور مانده و در واقع دست نخورده است. »

باستان شناسان تیم کلاریتا ناتالینی در کاوش های باستان شناسی خود در این محل ، موفق شدند تا راهرویی را که به یک ساختمان ( به اصطلاح  dromos می گویند)، یا به در دوتایی از یک بنای سنگی منتهی می شود کشف کنند . در این کاوش همچنین  یک محفظه مستطیل شکل حاوی دو تابوت ، چهار گلدان مرمری سفید حاوی خاکستر مرده و اجناس و اموال داخل قبر شامل سفال، گلدان مینیاتوری نذورات ، دو کوزه سالم و دست نخورده و تندیسی مرمری که از گردن شکسته شده ، را از زیر خاک خارج کنند .

قابل ذکر است که یکی از تابوت ها با نام لاریس (Laris) نشانه گذاری شده و کتیبه های دیگر آن هنوز ترجمه نشده است. تابوت دیگر مهر و موم شده و روی آن با روکشی از گچ پوشانده شده است .

کلاریتا ناتالینی در رابطه با اشیا و آثار ارزشمند و متنوعی که از کاوش این منطقه به دست آمده است می گوید : «  متاسفانه تابوت پوشیده شده از گچ آسیب دیده است . کتیبه مذکور نیز به هزاران تکه تقسیم شده که چیدمان آن و به دست آوردن متن درست آن ، کار آسانی نخواهد بود. »

منبع
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا