آغاز به کار کنگره بین المللی پزشکی افضلی پور در کرمان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، میهمانانی از کشورهای آمریکا، انگلیس، ایتالیا، جمهوری چک و پرتغال و جمعی از استادان و متخصصان داخلی در این کنگره بین المللی حضور دارند.
دبیر علمی کنگره در آیین آغاز کار این همایش گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان از 27 تا 29 آبان میزبان استادان و پیشکسوتان پاتولوژی در این کنگره است.
شهریار دبیری افزود: علاوه بر طرح آخرین پیشرفت های علمی در حوزه پاتولوژی، اطلاعاتی درمورد تاریخچه پاتولوژی در ایران و وضعیت کنونی آن در کنگره بین المللی پزشکی افضلی پور ارائه می شود. 
وی بیان کرد: استفاده از تجربیات استادان و دانشمندان بنام جهان در راستای پیشبرد علم پاتولوژی، از اهداف برگزاری این کنگره است.
وی گفت: شرکت کنندگان در این همایش از متخصصان رشته پاتولوژی و رشته های مرتبط این علم از جمله آسیب شناسی فک و صورت، هماتولوژی و انکولوژی هستند.
دبیری افزود: 55 مقاله به منظور ارائه به صورت پوستر از بین مقاله های ارسالی به دبیرخانه کنگره بین المللی افضلی پور، پذیرفته شده است.
وی با اشاره به برگزاری سه کارگاه آموزشی در حاشیه این کنگره گفت: این کارگاه ها با عناوین هماتوپاتولوژی، تومورهای بافت نرم و ضایعات غدد بزاقی در آزمایشگاه پاتولوژی دکتر تبریزچی در دانشکده پزشکی افضلی پور، توسط مدرسان آمریکایی و اروپایی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: آیین گرامیداشت یاد مرحوم افضلی پور و تجلیل از جمعی از پیشکسوتان پاتولوژی روز پنجشنبه 28 آبان در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می شود.
مرحوم علیرضا افضلی پور در سال 1288 در تفرش به دنیا آمد و در سال 1372در کرمان چشم از جهان فرو بست.
علیرضا افضلی پور مهندس شیمی و فرد نیکوکاری که به عنوان بنیانگذار دانشگاه شهید باهنر کرمان شناخته می شود، به ساخت دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز کمک فراوان کرده و دانشکده پزشکی این دانشگاه ، اکنون به نام وی نامگذاری شده است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا