تحقق شبکه ملی اطلاعات نیازمند خدمات جویشگر بومی است

محمد خوانساری در مراسم رونمایی از نسخه پنجم موتور جستوگر بومی پارسی جو افزود: کاهش ترافیک بین الملل ، ارائه خدمات مناسب به کاربران و دسترسی به اطلاعات سازمانی از مهمترین مزایای به کار گیری موتورهای جستجوگر بومی در شبکه ملی اطلاعات است.
وی بر لزوم بهره گیری از فناوری های پیشرفته در حوزه فضای مجازی و I.C.T تاکید کرد و گفت: تسلط بر این فناوری های پیشرفته موجب حفظ اقتدار و استقلال کشور و نیز چارچوب فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی و اقتصادی را محافظت خواهد کرد.
خوانساری تاکید کرد: ارتقاء جمهوری اسلامی به قدرت سایبری تاثیرگذار در جهان نیازمند سرمایه گذاری در صنایع پیشرفته است که عملا این کار اجتناب ناپذیر می باشد.
وی افزود: حفظ حریم خصوصی آحاد جامعه ، جلوگیری از نفوذ دشمنان و حفاظت از ارزش های اسلامی ایرانی از جمله موضوعاتی است که توجه به این موارد را ضروری کرده است. 
وی با اشاره به اینکه جویشگر بومی هدایت کاربران در فضای مجازی را بر عهده دارد گفت: در صورتی که کاربران آشنایی با خدمات و بهره گیری از آن نداشته باشند برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود ممکن است در مسیری قرار گیرند که با سیاست ها و آرمان های کشور مغایر باشد.
وی بر لزوم ایجاد کسب و کار در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: رونق موتورهای جستجوی بومی می تواند سبب توسعه کسب و کار در این حوزه در کشور بشود.
خوانساری بر ضرورت حفظ و توسعه زبان فارسی در فضای مجازی تاکید کرد و افزود: موتورهای جستجوگر بومی به نحو مقتضی با بهره گیری از ابزارهای پیشرفته در این جهت گام بر می دارند و زبان فارسی را در فضای مجازی رونق می دهند.
وی با اشاره به اینکه جویشگر پارسی جو در سال 1390 به صورت آزمایشی کار خود را آغاز کرده گفت: این موضوع با کندی کار خود را ادامه می داد که در دو سال گذشته با حمایت جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرعت بیشتری به خود گرفته و در حال حاضر شاهد رونمایی نسخه پنجم و استفاده از تجاری سازی با خدمات این موتور بومی هستیم.
وی توسعه فناوری های بومی را یکی از مهمترین رسالت های این مجموعه اعلام کرد و گفت: با تمام توان در تلاش هستیم از ایده های نوآورانه بخش خصوصی و دانشگاهی حمایت لازم را به عمل آوریم.
به گزارش ایرنا ، نسخه پنجم موتور جستجوگر بومی پارسی جو امروز ( شنبه) با حضوروزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیر شورای عالی فضای مجازی، معاونان وزیرارتباطات وجمعی از دست اندرکاران این جویشگر در پژوهشگاه این وزارتخانه رونمایی شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا