بیش از 30 پروژه تحقیقاتی در پژوهشکده لیزر و پلاسما درحال انجام است

عزالدین مهاجرانی در گفت و گو با ایرنا افزود: طراحی میکروسکوپ رامان، لیزرهای صنعتی، سنسورهای فیبر نوری و راه اندازی آزمایشگاه تست تجهیزات مخابراتی از جمله طرح های درحال انجام است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های فراوانی در مدت فعالیت این مجموعه به انجام رسیده است، بیان کرد: تاکنون 79 طرح برون سازمانی با سازمان ها و نهادهای مختلف نظیر شرکت پژوهش و توسعه صنعت نفت، مرکز صنایع نوین، وزارت دفاع، وزارت علوم (مرکز مطالعات و همکاری های علمی و بین المللی)، مرکزتحقیقات مخابرات ایران، سازمان فضایی ایران و سایر نهادها منعقد شد که تعدادی از آنها به پایان رسیده و تعدادی دیگر نیز در دست اجرا است.

وی به تعداد مقالات ISI اعضای هیات علمی این پژوهشکده اشاره کرد و گفت: براساس آمار منتشره از سوی پایگاه اسکوپوس اعضای هیات علمی این پژوهشکده از زمان تاسیس تاکنون بیش از 700 مقاله ارائه کرده اند.

مهاجرانی با اشاره به اینکه در چهار سال اخیر حدود 270 مقاله ISI در این پژوهشکده ارائه شده که نشان دهنده سیر صعودی تهیه مقالات علمی است، اظهار کرد: تهیه مقالات پژوهشی و حضور در کنفرانس ها از دیگر فعالیت اعضای هیات علمی این مجموعه است.

وی گسترش دانش، تربیت دانشجوی کارآفرین و اطلاع رسانی به موقع نتایج پروژه ها را از مهمترین اقدامات این مجموعه دانست و گفت: فراگیری تحصیل و آموزش در کنار کارآفرینی از مهمترین مامورین های آموزشی پژوهشکده لیزر و پلاسما است.

مهاجرانی با اشاره به اینکه گسترش دانش و تربیت دانشجوی کارآفرین باید در رفاه و آسایش جامعه اثرگذار باشد، اظهار کرد: پروژه های این مجموعه ضمن نشر دانش و ایده های جدید باید بر جامعه اثرگذار و رفاه و آسایش را برای مردم فراهم کند.

رییس پژوهشکده لیزر و پلاسما، گسترش علم لیزر، اپتیک، فوتونیک و پلاسما با تربیت نیروی متخصص، انجام تحقیقات پایه ای برای گسترش مرزهای علم و تحقیقات کاربردی در صنعت و علوم را از اهداف اصلی این پژوهشکده اعلام کرد.

پژوهشکده لیزر و پلاسمای دانشگاه شهید بهشتی دارای پنج گروه پژوهشی شامل کاربردهای لیزر، تکنولوژی لیزر، ماده چگال، بیوفوتونیک و مهندسی پلاسما می باشد.

این مجموعه دارای 25 آزمایشگاه و 16 عضو هیات علمی می باشد.

پژوهشکده لیزر سال 1372 در دانشکده علوم فعالیت خود را آغاز کرد و در سال 1383 به دنبال گسترش فعالیت ها به پژوهشکده لیزر و پلاسما تغییر نام یافت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا