کنفرانس نوآوری در پزشکی و بهداشت و درمان برگزار شد

هدف از برگزاری این کنفرانس با محوریت "پزشکی هوشمند و سیستم‌های بهداشت و درمان"، فراهم کردن بستر بین‌المللی مناسب برای بحث و تبادل نظر میان پزشکان، مدیران، مهندسان و کارشناسان فعال در عرصه پزشکی، آگاهی از جدیدترین نوآوریها در این بخش و کمک به بهبود مسائل مرتبط با پزشکی، جراحی، بهداشت و درمان عنوان شد.

اساتید، محققان و پژوهشگرانی از کشورهای آمریکا، ایتالیا، ایران، استرالیا، اسپانیا، انگلیس، اکوادور، پرتغال، چین، ژاپن، سنگاپور، عربستان سعودی، فیجی، کانادا، کویت، لهستان، مکزیک، مصر، یونان، اعضای کمیته علمی کنفرانس InMed15 را تشکیل میدادند. دکتر امیرحسین فروزان از گروه مهندسی پزشکی دانشگاه شاهد نیز یکی از اعضای این کمیته بین‌المللی بود.

میگوئل گونزالس بالستر از دانشگاه پمپو فابرا (اسپانیا)، یوشینوبو ساتو از موسسه علم و فناوری نارا (ژاپن)، هیرومی تاناکا از دانشگاه ریستو میکان (ژاپن)، بعنوان سخنرانان اصلی در این کنفرانس به ایراد سخنرانی پرداختند.

سیستمها و دستگاههای پزشکی هوشمند، نوآوری در طب ترمیمی، ژن درمانی، تشخیص پزشکی و نشانگرهای زیستی، فناوری مواد پزشکی پیشرفته، پزشکی از راه دور، مهمترین محورهای کنفرانس InMed15 بودند.

در حاشیه برگزاری کنفرانس اصلی، کارگاهی با موضوع "سیستم‌های پزشکی هوشمند" با محورهای: داده کاوی پزشکی و سیستمهای هوشمند ذخیره اطلاعات بیمار، سیستمهای حسگر و حسگرهای پزشکی، سیستمهای جراح رباتیک و سیستمهای میکروجراحی، مفاصل مصنوعی رباتیک، دستگاههای پزشکی هوشمند، سیستمهای یکپارچه پزشکی برگزار گردید.

در مجموع 63 مقاله در این کنفرانس ارائه شدند؛ مقالات برگزیده این کنفرانس در مجله the KES Journal منتشر خواهند شد.

  • خلاصه سخنرانی میگوئل گونزالس بالستر:

فناوریهای تصویربرداری پزشکی مدرن، امکان بررسی بدن انسان، به تصویر کشیدن آناتومی، عملکرد سوخت و ساز و فرآیندهای پاتولوژیک را فراهم میکند. نوآوری در تصویربرداری پزشکی به موازات روشهای پردازش تصویر مبتنی بر رایانه، شناسایی دقیق و تعیین سرعت پیشرفت بیماری، ارزیابی خطرات احتمالی و برنامهریزی برای مداخلات جراحی را امکانپذیر میکند.

استفاده از رایانه برای طراحی بهترین شیوه درمانی تنها به حوزه پردازش تصاویر پزشکی ختم نمیشود، بلکه شامل هوش مصنوعی، مدلهای ریاضیاتی و محاسباتی، سختافزاری (سیستم ردیابی و مکاترونیک) نیز هست. در این نشست، برخی از نمونهها از جمله کاشت حلزون گوش، جراحی جنین، درمان نارسایی قلبی و ارتوپدی مورد بررسی قرار میگیرند.  

  • خلاصه سخنرانی یوشینوبو ساتو

مدلهای آناتومی محاسباتی، آناتومی بدن انسان شامل شکل اندامها و تعامل متقابل آنها با یکدیگر را به تصویر میکشند. در این نشست قصد داریم تصاویر پزشکی از اندام شکمی و ساختار اسکلت عضلانی تهیه شده با استفاده از مدلهای آناتومی محاسباتی را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهیم.

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا