پژوهش های بین المللی جهت درمان هپاتیت C

به تازگی دولت سنگاپور به طور رسمی از متخصصان و پژوهشگران بین المللی درخواست کرده است تا جهت شرکت در پژوهش های کمیته علمی موسوم به کمیته بازبینی مستقل  Independent Review Committee (IRC) که به طور خاص و ویژه ای به بررسی و مطالعه دلایل بروز هپاتیت C می پردازد ، به این کشور سفر کنند . این پژوهش ها در بیمارستان عمومی سنگاپور یا Singapore General Hospital (SGH) در حال پیگیری است . در همین زمینه گان کیم یونگ Gan Kim Yong وزیر بهداشت و سلامت سنگاپور ضمن تائید این خبر ، بر لزوم همکاری های بین المللی در زمینه درمان هپاتیت تاکید کرد .

وی در ادامه توضیحات خود افزود : " این کمیته از دو هفته پیش کار خود را آغاز کرده و عمده تمرکز آن بر مطالعه و بررسی دلایل بروز هپاتیت C است . پژوهشگران در این تیم تحقیقاتی از اطلاعات بیمارستان عمومی سنگاپور استفاده کرده و به مطالعه این موضوع می پردازند که این بیماری چگونه رخ داده و چگونه می توان از بروز آن پیشگیری کرد . پژوهشگران این تیم پژوهشی همچنین در حال بررسی این موضوع هستند که در صورت بروز این بیماری ، چگونه می توان به درمان آن پرداخت . این کمیته به اطلاعات و پردازش های انجام شده در این رابطه توسط بیمارستان عمومی سنگاپور و وزارت بهداشت و سلامت دسترسی داشته و قرار است از این اطلاعات جهت شناسائی مناطق نا امن و محدوده هایی که نیاز به بهبود شرایط دارند ، استفاده شود . به این ترتیب ما می توانیم سیستم درمانی خود را در برابر این بیماری تقویت کرده و قوی تر باشیم . من به عنوان وزیر بهداشت سنگاپور ، به اعضای این تیم تحقیقاتی اطمینان می دهم که از آن ها حمایت کامل انجام خواهد شد و مایل هستم تا این تحقیقات به طور کامل و تا انتها انجام شود . "

لازم به توضیح است طی ماه جاری میلادی ، از بین 678 فرد بیماری که مشکوک به ابتلای به هپاتیت C بودند ، 485 نفر تحت آزمایش های کامل قرار گرفته و در این میان 22 بیمار دارای این عارضه بودند . بر اساس این گزارش ، در مجموع افراد مورد مطالعه قرار گرفته ، 411 نفر سالم بوده و نتایج مطالعات روی آن ها نیز منتشر شد .

در خاتمه لازم به توضیح است که تحقیقات اولیه این تیم پژوهشی حاکی از این موضوع است که احتمالا منبع عفونت و انتقال این بیماری از طریق تزریق های وریدی در سیاهرگ intravenous (IV) است .