ضرورت افزایش سرمایه صندوق تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک

 محمد صادق قاضی زاده در مجمع سالانه صندوق بر ضرورت افزایش سرمایه صندوق حمایت از صنایع الکترونیک تاکید کرد و گفت: اگرچه در صنایع الکترونیک موفق به جذب استعدادهای برتر شده ایم، اما اگر در این زمینه تلاش و اهتمامی وجود نداشته باشد، ممکن است به خروج این استعدادها از کشور بینجامد.

وی با اشاره به راهکارهایی رفع این دغدغه هاافزود: در بخش سرمایه، عایدی حاصل از فعالیت ها و خدمات صندوق به توسعه صنایع اختصاص یابد و اگر مجموعه مدیران صندوق تقاضای افزایش سرمایه دارند، باید با افزایش دو برابری آن موافقت شود تا دغدغه محدودیت منابع وجود نداشته و با فراغ بال در جهت رفع نیازهای صنعت گام بردارند.

قاضی زاده تصریح کرد: روحیه صنعتگران داخلی به دلیل رقابت دشوار با محصولات وارداتی خوب نیست و شاید آنگونه که لازم است در کشور از ایده ها و نوآوری ها حفاظت و حمایت نمی شود.

قاضی زاده افزود: بر این اساس بهتر است به هر شکل ممکن از افزایش سرمایه صندوق حمایت کنیم تا با دست بازتری فعالیت کند و آزادی عمل داشته تا با قدرت بیشتر در سرمایه گذاری ها ریسک کند.

رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: نباید اعطای تسهیلات را به دلیل نگرانی از بازپرداخت، دشوار کرد، می توان در این باره تدابیری اندیشید، از جمله می توان شرکت هایی که نه به دلیل شرایط بازار بلکه سوء استفاده در بازپرداخت تسهیلات مشکل ایجاد می کنند، به همراه سهامداران موثرشان در لیست سیاه قرار گیرند اما این تعداد اندک نباید حمایت از صنف را تحت تاثیر قرار دهد.

قاضی زاده همچنین خواستار حمایت از صندوق در سرمایه گذاری های ریسک پذیر شد و گفت: اگر صندوقی ادعای سرمایه گذاری جسورانه داشته و ١٠٠ درصد موفق بوده است، باید مورد تذکر قرار گیرد، چون در واقع کار بانک را انجام داده و هیچ گونه ریسکی نداشته است چراکه در این سرمایه گذاری ها، خطرپذیری به معنای واقعی صورت نگرفته است.

وی همچنین شرایط کشور در پساتحریم را شمشیر دو لبه خواند و افزود: اگر از نخبگان کشور حمایت نشود شرایط در پساتحریم دشوارتر خواهد بود.قاضی زاده بر این اساس خواستار حمایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور از صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک شد.

وی موضوع سلامت الکترونیک و پایش سلامت الکترونیک را از حوزه های توسعه صنایع الکترونیک در دهه های آینده ذکر کرد و گفت: این در حالی است که جمعیت زیادی از کشور به سمت سالمندی در حرکت است و دغدغه اصلی یعنی پایش سلامت آنان از زمینه های توسعه صنایع الکترونیک در کشور محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع الکترونیک،وی کارکرد حمایت صنایع الکترونیک در بهینه سازی مصرف انرژی را نیز یاداور شد و گفت: می توان برای این مبحث نیز خط اعتباری خاصی را در صندوق تعریف و با همکاری وزارت نیرو جنبش تازه ای در این بخش آغاز شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا