وضعیت بازار تجهیزات ارتوپدی در کشور کنترل می شود

دکتر علی دیانت امروز در نشست خبری بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران در جمع خبرنگاران افزود: تمام وسایل و تجهیزات ارتوپدی که در بدن به کار می رود، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کنترل کیفیت می شود تا بهترین نوع ارتوپدی در بدن بیماران به کار رود. 
وی اضافه کرد: با همکاری دانشگاه های صنعتی شریف، امیر کبیر و با توجه به نوع تخصصی که دانشگاه ها در این زمینه دارند، تجهیزاتی که برند هستند ابتدا کنترل و سپس اجازه کاشت آنها در بدن داده می شود. 
دیانت با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مسئول صدور و تایید تجهیزات پزشکی و ارتوپدی در کشور است، اضافه کرد: هر شرکت وسایل و تجهیزاتش را به وزارتخانه معرفی و در بخش های بیومکانیک کنترل کیفی می شود. 
وی با این یادآوری که ایران از نظر تجربه، تخصص و تجهیزات پزشکی و ارتوپدی در قیاس با سایر کشورهای پیشرفته جهان کم و کاستی ندارد، اضافه کرد: در حال حاضر برخی از برندهای مطرح در دنیا وجود دارند که در زمینه های تعویض مفصل زانو و یا سایر وسایل ارتوپدی دیگر امتحان خود را پس داده اند و در نتیجه، جراحان علاقه مند هستند که از این برندها استفاده کنند، به عنوان مثال پروتزی که سال ها به خاطر کیفیت و مرغوبیت رضایت مندی پزشکان و بیماران را به همراه دارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. 
دیانت همچنین گفت: علاوه بر تولیدات تجهیزات ارتوپدی در کشور، برخی دیگر از تجهیزات ارتوپدی از کشورهای سوئیس، آلمان و انگلیس وارد کشور می شود.
دبیر علمی بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران درباره این کنگره اضافه کرد: از مباحثی که در این کنگره به آن پرداخته می شود، مبحث نظام نامه حرفه ای اخلاق پزشکی در ارتوپدی است که توسط پیشکسوتان این رشته نوشته شده است و به شرکت کنندگان ارائه می شود. 
به گفته دیانت، در این کنگره 13 میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، سوئیس، یونان، ترکیه، عمان و لبنان برای سخنرانی علمی حضور دارند و درباره تازه های ارتوپدی جهان مطالب خود را ارایه می کنند. همچنین اساتید صاحب نام و برجسته علوم پزشکی دانشگاه های سراسر کشور تازه ترین یافته ها و موضوعات علمی را به مخاطبان ارایه می کنند. 
وی اضافه کرد: این کنگره با شعار آگاهی از تازه های ارتوپدی جهان و انتقال تجربه ها برگزار می شود و شرکت کنندگان با حضور در سمپوزیوم ها و پنل های علمی می توانند نکات بسیار مهمی را در حین کنگره کسب کنند. 
وی با بیان این که 29 سمپوزیوم و مباحثات فوق تخصصی از سوی استادان صاحب نام جهان برگزار می شود، افزود: از میان 75 مقاله علمی ارایه شده به این کنگره، 28 مقاله علمی برای سخنرانی انتخاب شده است و سایر مقالات در قالب پوستر ارائه خواهند شد. 
دیانت با اشاره به این که در این کنگره نمایشگاهی از تجهیزات ارتوپدی شرکت های داخلی و خارجی در معرض نمایش قرار می گیرد، گفت: 70 شرکت که در زمینه تجهیزات پزشکی، ارتوپدی و دارویی فعالیت می کنند، محصولات خود را در غرفه های نمایشگاهی طی روزهای برگزاری کنگره ارایه می کنند. 
دیانت اظهار کرد: انجمن ارتوپدی ایران 1200 عضو دارد که از این تعداد 750 نفر دوره ارتوپدی عمومی و سایر اعضای انجمن در رشته های تخصصی اطفال و کودکان، جراحی مفصل لگن، شانه، زانو، ستون فقرات و پا فعال هستند. 
بیست و سومین کنگره انجمن ارتوپدی ایران در روزهای 13 تا 17 مهر در سالن های همایش برج میلاد برگزار می شود. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا