زباله‌های اقیانوسی تهدیدِ جدی برای لاک‌پشت‌ها

دکتر «کامار شویلر» یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: سواحل شرقی استرالیا و آمریکای شمالی، جنوب شرق آسیا، جنوب آفریقا و هاوایی برای لاک‌پشت‌ها خطرناک است که دلیل آن وجود ترکیبی از زباله‌ها و تنوع بالای گونه‌هاست.

دکتر شویلر همچنین افزود: نتایج به دست آمده نشان می‌دهد تقریبا 52 درصد لاک‌پشت‌های جهان، پلاستیک و دیگر انواع زباله‌ها را بلعیده‌اند. در این مطالعه تهدیدهای فعلی برای شش گونه لاک‌پشت دریایی ناشی از چهار تا 12 میلیون تن پلاستیک که سالانه وارد اقیانوس‌ها می‌شود، مورد بررسی قرار گرفت.

بلعیدن پلاستیک می‌تواند از طریق مسدود ساختن معده یا چسبیدن به دیواره آن، لاک‌پشت‌ها را ازبین ببرد. همچنین از طریق انتشار مواد شیمیایی سمی دیگر در بافت‌های بدن حیوان، سلامت آن را به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایسنا، کارشناسان می‌گویند: استرالیا و آمریکای شمالی زیستگاه شمار زیادی از گونه‌های لاک‌پشت‌ها هستند اما در عین حال لازم است مسوولیت مراقبت از این گونه‌های در معرض خطر هم در نظر گرفته شود. یکی از روش‌های پیشگیری از این خطر، جلوگیری از ورود زباله‌ها و اشیاء به اقیانوس‌ها از طریق رودخانه‌ها و خطوط ساحلی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا