معرفی جدیدترین روش جراحی زنان با استفاده از روبات در کنگره مامایی

 دکتر عبدالرسول اکبریان در مورد معرفی استفاده از روبات در انجام جراحی های زنان اظهار کرد: دو پزشک معروف و پیشکسوت از خارج کشور، جراحی با روبات را برای مخاطبان کنگره زنان و مامایی نمایش می دهند و امیدواریم امکانی فراهم شود تا بتوانیم جراحی با روبات را در ایران نیز انجام دهیم.
وی در مورد روش های جدید جراحی در رشته زنان و زایمان در جهان گفت: امروزه روش های جدیدی در جهان مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به لاپاراسکوپی، هیستروسکوپی و استفاده از روبات و لیزر درمانی اشاره کرد.
اکبریان با بیان اینکه انجام جراحی با استفاده از روبات مانند روش جراحی لاپاراسکوپی است، گفت: تفاوت در این است که در جراحی با روبات، روبات خودش جراحی را انجام می دهد و پزشک او را هدایت و راهبری می کند اما در لاپاراسکوپی یک پزشک متخصص با استفاده از دستگاه های روباتیک جراحی را انجام می دهد. 
رییس دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی ایران افزود: از روبات می توان برای اعمال جراحی زنان، مانند خارج کردن غده های سرطانی از بدن استفاده کرد.
به گفته اکبریان، بسیاری از روش های جدید در رشته های زنان در دانشگاه های علوم پزشکی ایران و بیمارستان های خصوصی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی گفت: در دوازدهمین کنگره زنان و مامایی ایران کارگاه های آموزشی در مورد روش هایی همچون لاپاراسکوپی برگزار و در این کارگاه ها جراحی های زنده انجام می شود.
به گزارش ایرنا از انجمن متخصصان زنان و مامایی ایران، دوازدهمین کنگره بین المللی زنان و مامایی با حضور جمعی از متخصصان داخلی و خارجی در مرکز همایش های رازی تهران برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا