افزایش دو برابری بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه در کشور

 دکتر حمیدرضا ربیعی روز شنبه در اختتامیه دومین ماراتن برنامه نویسی این دانشگاه گفت: خدمات ارزش افزوده تلفن همراه بازار بسیار بزرگی است و میزان گردش مالی آن برای تمام اپراتورهای تلفن همراه در کشور به چندین هزار میلیارد تومان می رسد.
وی افزود: این در حالی است که ما هنوز وارد خدمات نسل جدید تلفن همراه نشده ایم و با ورود به این عرصه چنانچه جهت گیری ها درست باشد، ارزش افزوده بیشتری ایجاد خواهد شد.
دبیر دومین ماراتن برنامه نویسی دانشگاه صنعتی شریف، محتوا و سرویس را مهمترین عنصر بازار خدمات ارزش افزوده تلفن همراه ذکر کرد و گفت: اصلی ترین عامل تولید محتوا و سرویس نیز جوانان ما و ایده های ارزشمند آنهاست که سپس به محصول تبدیل خواهد شد.
وی در مورد مارتن برنامه نویسی دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: به دنبال اعلام فراخوان حدود 350 نفر برای شرکت در این رقابت فناورانه ثبت نام کردند که پس از غربالگری اولیه تعداد 200 نفر در قالب 60 تیم از سراسر کشور انتخاب شدند.
به گفته ربیعی، از میان شرکت کنندگان در این ماراتن علمی 45 تیم از شهرستان ها و 15 تیم از تهران حضور دارند و دو تیم دختران و دو تیم نوجوانان دبیرستانی نیز در این رقابت شرکت کرده اند.
وی ادامه داد: در روز نخست ماراتن برنامه نویسی، تیم ها برنامه های اولیه و پروپوزال خود را ارایه کردند که پس از 48 ساعت رقابت تنگاتنگ 11 تیم برتر انتخاب شدند که امروز شاهد رقابت آنها برای مشخص شدن سه تیم اول هستیم.
به گزارش ایرنا، دومین ماراتن برنامه نویسی تلفن همراه دانشگاه صنعتی شریف از روز پنجشنبه 19 شهریور ماه آغاز شد و امروز به کار خود پایان می دهد. تیم اول این رقابت ها هشت سکه بهار آزادی، تیم دوم 6 سکه و تیم سوم چهار سکه به عنوان جایزه دریافت خواهند کرد و از حمایت های لازم برای ورود به چرخه تجاری سازی و تبدیل ایده به محصول برخوردار خواهند شد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا