فرهنگسازی و پیشگیری عامل موثر کاهش تعداد سوختگی کشور است

 دکتر محمد جواد فاطمی رئیس انجمن حمایت از سوختگی ایران در اولین همایش حمایت از بیماران سوختگی که در مرکز همایش‌های بیمارستان حضرت فاطمه‌(س) برگزار شد، گفت: اولین اقدام برای سوختگی و وضعیت این بیماری در کشور ما پیشگیری و فرهنگ سازی است که نقش سازمان‌های غیر از وزارت بهداشت باید در آن مشخص شود.
 
دکتر فاطمی ادامه داد: وضعیت فعلی سوختگی در ایران بسیار نابسامان است و آماری از تعداد سوختگی‌ها در دست نیست با این حال روزی دو الی سه انفجار و آتش‌سوزی مهیب اتفاق می‌افتد. ما در ایران حدود 150 هزار سوختگی در سال داریم که این رقم به اندازه تمام سوختگی‌های اروپا و آمریکاست. بیشترین عامل سوختگی در ایران به خاطر شرایط اجتماعی و اقتصادی پایین و بی اطلاعی است.
 
وی د‌ر ادامه افزود: 25 درصد وظیفه در مقابل سوختگی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است و 75 درصد دیگر آن بر عهده ارگان‌ها و سازمان‌های غیر وزارت بهداشت نظیر شهرداری‌ها، سازمان صدا و سیما، سازمان‌های مردم نهاد و … است.
 
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان , وی در پایان گفت: امیدواریم روزی برسد که مردم ما در کشور نسوزند و اگر سوختند جان خود را از دست ندهند و بتوانند با کمترین مشکل به اجتماع برگشته و به زندگی خود ادامه دهند.
No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا