استفاده از فلزات کم هزینه و کاغذ برای تصفیه آب

یک دانشمند آمریکایی با بررسی های خود به این نتیجه رسیده بود که استفاده از مس و نقره به عنوان عناصر مهم در از بین بردن باکتری های آب می تواند به عنوان یک روش مفید محسوب شود. به این ترتیب این محقق با استفاده از این مواد بر روی یک لایه از کاغذ موفق به ساخت یک نوع خاص و کم هزینه از دستگاه های تصفیه آب آشامیدنی شد.

حال با توجه به هزینه پایین تولید، امکان استفاده از این محصول در کشورهای مختلف وجود خواهد داشت. برای این کار فرمول ویژه فلزی تهیه شده روی کاغذها را می پوشاند و به سادگی می توان از آن برای تصفیه آب استفاده کرد. برای راهنمایی جهت نحوه استفاده از این محصول نیز توضیحات کاملی از نحوه پاک سازی و تصفیه آب توسط آن، به زبان انگلیسی و یا زبان محلی (بسته به محل استفاده) بر روی کاغذ مربوطه چاپ خواهد شد.

حال با تبدیل کردن این کاغذها به یک دفترچه می توان در هنگام نیاز، هر برگه را از آن جدا کرد و با قرار دادن در وسیله خاصی، آن را آماده تصفیه آب کرد. به این ترتیب می توان با ریختن آب بر روی این ماده، آن را به سرعت پاک سازی کرده و آماده آشامیدن کرد.

شایان ذکر است که هر برگه ای که با این ماد پوشانده شده باشد قابلیت تصفیه 100 لیتر آب را خواهد داشت. به این ترتیب نخستین آزمایش های این ماده در کشورهایی مانند بنگلادش و چند کشور آمریکایی آغاز شده است و نتایج آن نیز روانه انجمن شیمی ایالات متحده شده تا مورد بررسی های دقیق تر قرار بگیرد.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا