بحث جمعیت یکی از چالش های کشور است

 در موضوع جمعیت بحث سلامت خود را نشان می‌دهد و نقش خود را در ابعاد مختلف نمایان می‌کند که باید مورد توجه جدی و اولویت قرار گیرد.

 دکتر محمد باقر قالیباف در مراسم بزرگداشت روز پزشک که با حضور وزیر بهداشت و مقامات کشوری در مرکز همایش های بین المللی برج میلاد برگزار شد، اظهار داشت: هرم جمعیت، مهاجرت، طول عمر و سایر مباحث اجتماعی از سلامت تاثیر می‌پذیرد، در واقع موضوع سلامت از فراگیرترین موضوعاتی است که کمتر کسی پیدا می‌شود، درگیر و دغدغه‌مند آن نباشد.
 
وی با اشاره به سلامت نقش کلیدی در فرهنگ، محیط زیست، امنیت و دفاع، ادامه داد: در نگاه کلی از جهت ظرفیت و توان در حوزه اقتصادی کارنامه قابل قبولی نداریم، چالش‌هایی هم در مسائل فرهنگی و اجتماعی  وجود دارد، اما در دو حوزه نه تنها درون زا است و توان رقابت در سطح منطقه و جهان را داریم که این ظرفیت در حوزه دفاعی و مسائل سلامت است که نشان دادیم دارای چنین توانی هستیم.
 
رییس دستگاه قانونگذاری کشور با بیان اینکه امروز در شرایط سخت اقتصادی بدون شک یکی از فرصت‌های بزرگ ما در حوزه پزشکی است، تصریح کرد: در حوزه سلامت، بحث توریسم‌درمانی ظرفیت عظیمی در حوزه‌های ارتقاء آموزشی، پیشرفت، درآمد اقتصادی و تجهیزات پزشکی دارد که اثرگذار است و به صورت مضاعف در حوزه آموزشی و فرهنگی پرفایده بوده است.
 
دکتر قالیباف اظهار داشت: افکار عمومی سوال می‌کنند که چند درصد از هزینه‌های درمان به بخش نیروی انسانی تعلق می‌گیرد، باید گفت در بی‌رحمانه‌ترین حالت سهم نیروی انسانی از هزینه‌های درمان تک رقمی و 5 تا 6 درصد است و باقی آن سهم بخش‌های دیگر می‌شود. بنده از جامعه پزشکی دفاع می‌کنم.

منبع:خانه ملت

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا