ماموریت آرتمیس را به صورت زنده دنبال کنید

به گزارش سیناپرس، سازمان فضایی ناسا ساعاتی پیش موشک سیستم پرتاب فضایی خود را قبل از اولین پرواز در اواخر این ماه میلادی به سکوی پرتاب مرکز فضایی کندی در فلوریدا منتقل کرد. این ماموریت، شامل یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین بوده و بخشی از برنامه بازگشت انسان به ماه است.

ناسا عملیات موشک Artemis I Moon، بزرگترین موشک ساخته شده توسط ناسا را در سکوی پرتاب 39B به صورت زنده پخش خواهد کرد. این ماموریت در تاریخ ۲۹ آگوست برابر با هفتم شهریور انجام خواهد شد.

سازمان فضایی ناسا در بیانیه ای اعلام کرد: طی روزهای پیش رو، تیم فنی این ماموریت آزمایش سیستم پایان پرواز را تکمیل خواهد کرد که این فعالیت، آخرین فعالیت اصلی قبل از بسته شدن موشک و جمع کردن سکوهای دسترسی نهایی در VAB بود.

به گزارش سیناپرس، این برنامه با مشکلاتی همراه بوده و برای نمونه، سیستم خاتمه پرواز آرتمیس دارای نقص عملکرد بود. این سیستم برای از بین بردن موشک در مواقع اضطراری است.

گفتنی است این پرواز آزمایشی قبل از بازگشت به زمین به مدت ۴۲ روز در فضا باقی خواهد ماند.
به گزارش سیناپرس، ناسا روز گذشته در توییتر خود نوشت: #Artemis I نه تنها اولین آزمایش پرواز یکپارچه @NASA_SLS و @NASA_Orion محسوب می شود بلکه این ماموریت همچنین فرصتی برای انتقال محموله های علمی به ماه محسوب شده و شرایط ارزشمندی را به فضانوردان ارائه می دهد.

این عملیات به طور زنده از شبکه یوتیوب ناسا پخش شده و تمامی علاقه مندان می توانند آن را مشاهده کنند.

مترجم: حمید تعالی