بازدید از دانشگاه‌های دور از مرکز در هدف‌گذاری‌ ها تعیین‌کننده است

دکتر هاشم داداش‌پور در بازدید از دانشگاه صنعتی قوچان در نشستی با هیئت‌رئیسه این دانشگاه، اظهار کرد: در مرکز نشستن و تصمیم‌گیری بدون درک درست از مراکز آموزش عالی کشور، در واقع تیر در تاریکی انداختن است.

وی در ادامه به نقش دانشگاه‌ها به‌ویژه در شهرهای دور از مرکز اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها، عامل پیشرفت فرهنگی، سیاسی و اقتصادی هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند؛ اگر متولیان مراکز آموزش عالی به نقش خود واقف باشند و همچنین درگیر مشکلات مالی و اداری فرصت‌گیر نشوند، با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری دقیق می‌توانند منشاء اثر و برکات زیادی باشند. همچنین در افزایش اعتماد عمومی و مشارکت مردم نقش ایفاکنند.
 

داداش‌پور، ارتباط و تعامل دانشگاه و صنعت را زمینه‌ساز اشتغال جوانان جویای کار و خوداتکایی مالی دانشگاه‌های صنعتی دانست و گفت: دانشگاه و صنعت، دو نهاد کلیدی محسوب می‌شوند و ثمره تعامل این نهادها شکوفایی دانش، صنعت و اشتغال است.

وی افزود: فاصله‌ای که بین ظرفیت‌های علمی کشور با نیازهای بخش صنعت مشاهده می‌شود، باید هرچه سریعتر با تعامل و همکاری پر شود که مستلزم پاسخ دانشگاه‌های صنعتی به مزیت‌های محلی و منطقه‌ای است تا هزینه صرف شده به توسعه منطقه‌ای بینجامد.

معاون وزیر علوم، کمبود زمین و خوابگاه در این دانشگاه را جدی دانست و از مسؤولان و خیرین منطقه درخواست کرد برای رفع این مشکل با دولت همکاری‌کنند تا خلاء موجود سریع‌تر رفع‌ شود.

علی آذری، نماینده مردم قوچان در مجلس شورای اسلامی در این نشست به نقش دانشگاه در منطقه اشاره کرد و گفت: حضور دانشگاه باید بین مردم احساس شود. دانشگاه باید بتواند شهروندان مسئولیت‌پذیر و سازگار تربیت کند و در ارتقای فرهنگ محیط پیرامونی نقش‌آفرین باشد.

دکتر مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان؛ علی آذری، نماینده مردم قوچان، عباسعلی صفایی، فرماندار شهر قوچان در این برنامه حضور داشتند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا