گربه ها گونه های مهاجم بیگانه هستند

به گزارش سیناپرس، آکادمی علوم لهستان دلیل این طبقه بندی را آسیب گربه ها به پرندگان و سایر حیات وحش ذکر کرده است. دانشمندان همچنین پیشنهاد کردند که صاحبان گربه ها باید زمان سپری کردن حیوانات خانگی خود را در خارج از خانه در طول فصل جفت گیری پرندگان محدود کنند.

طبق پژوهش های انجام شده، دانشمندان همچنین به مطالعه ‌ای اشاره کردند که ادعا می ‌کرد گربه ‌ها در لهستان هر سال ۴۸.۱ تا ۵۸۳.۴ میلیون پستاندار و ۸.۹ تا ۱۳۵.۷ میلیون پرنده را کشته و می ‌خورند.

این آکادمی پژوهشی گربه های خانگی را به عنوان موجودات بیگانه تعریف می کند زیرا آنها ده هزار سال پیش در خاورمیانه اهلی شده بودند، که به این معنی است که گربه ها از نظر علمی بومی اروپا نیستند.به گزارش سیناپرس،راکون ها، پروانه های پاک کننده و اردک های ماندارین از دیگر گونه هایی هستند که به عنوان گونه های مهاجم بیگانه توصیف می شوند.

طبقه بندی گربه ها به عنوان بیگانگان مهاجم مورد پسند دوستداران گربه ها قرار نگرفته است که نسبت به این توسعه ابراز خشم کرده اند. مخالفان معتقدند که این حرکت می تواند مردم را به سوء استفاده از آنها تحریک کند. برخی این طبقه بندی را ساده لوحانه و مضر نامیده اند، در حالی که برخی دیگر دانشمندان را به شدت مورد انتقاد قرار داده اند. 

وویچ سولارز (Wojciech Solarz) زیست‌شناس آکادمی علوم دولتی لهستان گفت که انتظار چنین واکنش شدیدی را نداشته و افزود که هیچ مورد دیگری چنین واکنشی را دریافت نکرده است. سولارز افزود: این آکادمی مجبور شد در صفحه فیس بوک خود پس از واکنش های شدید توضیحاتی ارائه کند.

محققان گفتند که تعریف گربه خانگی به عنوان یک گونه مهاجم بیگانه به این معنی نیست که می توان با آنها بدرفتاری کرد یا آنها را رها کرد. پژوهشگران گفتند که این تصمیم با در نظر گرفتن دستورالعمل های اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.
شرح کامل این گزارش و یافته های آن در آخرین شماره مجله تخصصی Science Alert منتشر شده است.

مترجم: سامیه خسروی زاده
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا