مرکز درمان‌ های نوین و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی افتتاح می شود

دکتر رامین صرامی فروشانی با تبریک چهل و دومین سالگرد تأسیس جهاد دانشگاهی اظهار داشت: باوجود پیشرفت های پزشکی و شناسایی بسیاری از عوامل موثر در بروز سرطان، این بیماری با آهنگی نگران کننده در ایران و جهان رو به افزایش است و همچنان به عنوان بیماری ای صعب العلاج، دومین عامل مرگ و میر انسان ها به شـمار می‌رود. بر این اساس، اسـتفاده از رویکردها و راهبردهای نوین درمان شامل ژن درمانی، ویروس درمانی و ایمنی درمانی سلولی (ATMP) ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مهار این بحران تلقی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا، پژوهشکده سرطان معتمد با راه‌اندازی دپارتمان توسعه فناوری درمانهای نوین (ATMP)، مسیری امیدبخش را در درمان سرطان های پیشرفته و صعب العلاج در کشور ترسیم کرده است.  این دپارتمان با جذب برترین محققان و فناوران حوزه ATMP با گرایش‌های ایمنی شناسی، ویروس شناسی و علوم سلولی کاربردی و تشکیل  هیات بورد متخصصان بالینی متشکل از زبده ترین متخصصین آنکولوژی و جراح سرطان، همگام با پیشرفته ترین مراکز پژوهشی جهان، چندین پروژه جامع راهبردی در حوزه ژن درمانی- ویروس درمانی سرطان و ایمنی درمانی سلولی را تعریف و اجرا کرده است.

رییس پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی یادآور شد: با توجه به اهمیت هم افزایی توانمندی‌ها و گسترش همکاری‌های مشترک تحقیقاتی در این حوزه، دپارتمان ATMP پژوهشکده همچنین همکاری گسترده‌ای را با مراکز معظم علمی کشور به ویژه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و دانشگاه علوم پزشکی تهران شکل داده است.

صرامی فروشانی تصریح کرد: از تازه‌ترین اقدامات پژوهشکده به عنوان قطب درمانهای نوین سرطان در کشور، راه اندازی مرکز ATMP و آزمایشگاه سطح سوم‌ ایمنی زیستی (BSL۳) برای کار با عوامل زیستی پرخطر است که مردادماه امسال همزمان با هفته جهاد دانشگاهی افتتاح می‌شود.

پژوهشکده سرطان معتمد، مرکز علمی برتر در اجرای ماموریت های ملی ستاد توسعه زیست فناوری

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی از بین حدود ۱۰۰ دانشگاه، پژوهشگاه و موسسه پژوهشی کشور به عنوان یکی از پنج مرکز برتر (حائز رتبه الف) در اجرای ماموریت های ملی مصوب ستاد توسعه زیست فناوری معرفی شد.

بنابر اعلام ستاد توسعه زیست فناوری براساس ارزیابی صورت گرفته توسط این ستاد، پژوهشکده سرطان معتمد از لحاظ دستاوردهای حاصل شده در ماموریت های ملی محوله در چارچوب تقسیم کار ملی زیست فناوری کشور موفق به کسب رتبه برتر شده است.

براساس تقسیم کار ملی زیست فناوری، پژوهشکده سرطان معتمد، سه ماموریت ملی شامل ژن درمانی و ویروس درمانی سرطان با استفاده از ویروس های آنکولایتیک (سرطان های پستان و خون)، سلول درمانی سرطان های نوپر (پستان، تخمدان، معده، روده، گلیوپلاستوما) و سرطان خون با استفاده از سلول های کشنده طبیعی وسلول های دندریتیک و تولید کیت های تشخیص ژنتیکی نیاز به شیمی درمانی در سرطان ریه، کولون، پستان، پروستات، تخمدان، معده و روده را برعهده دارد.

در فهرست پنج دانشگاه و موسسه تحقیقاتی برتر حائز رتبه الف در این ارزیابی، تنها یک پژوهشکده (پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی) حضور دارد که توانسته در کنار یک دانشگاه و سه پژوهشگاه بزرگ کشور که در ساختار سازمانی هر یک، پژوهشکده ها و مراکز پژوهشی متعددی فعالیت دارند، توان تحقیقاتی برتر خود را به منصه ظهور برساند.

پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی با ربع قرن تجربه در امر پژوهش در قالب دپارتمان های «پژوهش های بالینی»،« ژنتیک»، «پروتئین های نوترکیب»، «کیفیت زندگی و طب فراگیر»، «فناوری های بین رشته ای» و «درمان های پیشرفته و سلول درمانی (ATMP) » و ارایه خدمات متنوع تخصصی و فوق تخصصی در زمینه پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان پستان به بیش از ۱۵۰ هزار مراجعه کننده در سال به عنوان قطب تشخیص و درمان سرطان پستان در کشور به شمار می رود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا