تمدید زمان ارسال ایده‌ها به یک رویداد چالشی صنعت ساختمان

دانشمندان و فناوران در سرتاسر جهان در حال تحقیق و توسعه‌ مواد ساختمانی جدید و تکامل فناوری‌های از قبل ایجاد شده‌ای هستند که ارزش خود را در صنعت ساخت و ساز نشان داده‌اند. این مواد و فناوری‌ها باید کارا، با دوام، قابل بازیافت و بدون ریسک باشند و از سوی دیگر از آنجایی که عمده اتلاف انرژی مصرفی، در ساختمان‌ها صورت می‌پذیرد، ایده‌های نوین در راستای کاهش آن، بسیار مؤثر هستند.

از این رو یکی از گروه‌های صنعتی کشور با همکاری برنامه چالش‌های فناوری و نوآوری شبکه تبادل فناوری، طرح‌های نوآورانه‌ای در زمینه مصالح ساختمانی برگزار کرده تا از طرح‌های برگزیده در این حوزه تا صنعتی شدن حمایت کند.

ایجاد فرصت‌های رشد و موفقیت برای استارت‌آپ‌ها مهمترین هدف برای برگزاری این رویداد است و در این راستا ایده‌ها یا طرح‌هایی که از لحاظ فنی و اقتصادی مناسب باشند، می‌توان ایده‌ها را با حضور اساتید، فعالان بنام و زیرساخت‌های مهمی از قبیل آزمایشگاه، خطوط تولیدی، فضای اداری، آموزش به همراه تیم مارکتینگ به مرحله تولید انبوه و در نهایت فروش رساند.

محوریت این رویداد چالش در حوزه‌هایی چون " مقاومت فلزات نسبت به خوردگی"، "انواع روش‌های گالوانیزاسیون"، "خم‌کاری و شکل‌دهی قطعات فلزی"، "لرزه‌گیری‌های مکانیکی"، "حذف نویز و صداهای مزاحم و ناخواسته"، "عایق‌ها" و "ضدشعله‌ها" است.

طرح‌هایی که رویکرد علمی داشته باشند و همزمان از نظر کسب و کار نیز دارای توجیه باشند، در اولویت پذیرش بالاتری قرار می‌گیرند. از لحاظ بازار و کسب و کاری، طرح‌ها نیز باید توجیه داشته باشند. دارا بودن تیم با انگیزه و متخصص و همچنین توانمند، وجود بازار هدف و مشتریان مناسبی برای آن محصول و دارا بودن ایده نوآورانه از دیگر ویژگی‌های ایده‌های ارسال شده به این رویداد عنوان شده است.

فراخوان چالش فناوری و نوآوری "فرصت تجاری‌سازی ایده‌های جدید در مصالح نوین صنعت و ساختمان" تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ تمدید شد و علاقه‌مندان برای حضور در این رویداد می‌توانند تا زمان اعلام شده ایده‌های خود را ارسال کنند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا