ضربه به جمجمه کودکان چگونه بر بینایی شان تاثیر دارد؟

به گزارش سیناپرس، مغز را می توان مهم ترین و حساس ترین عضو بدن دانست و به همین دلیل این عضو بدن توسط جمجمه و با پوشش استخوانی بسیار محکمی احاطه شده است. در این میان کنترل آسیب های وارد شده به جمجمه  و مغز دارای اهمیت زیادی است و بسیاری از افراد در اثر ضربه مغزی دچار نوعی مشکل بینایی می شوند.

ضربه مغزی نوعی آسیب مغزی است که زمانی اتفاق می افتد که ضربه ای به سر باعث می شود سر با نیروی زیادی به جلو و یا عقب حرکت کند. باید توجه داشت که بیش از نیمی از مسیرهای عصبی موجود در مغز به اعصاب بینایی و حرکت چشم اختصاص دارد، بنابراین یک آسیب جدی به جمجمه مانند ضربه مغزی اغلب بر سیستم بینایی تأثیر می گذارد.

بیشتر اوقات این اتفاق بر اثر آسیب به عصب بینایی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، رخ می دهد.به گزارش سیناپرس،باید توجه داشت حتی یک ضربه مغزی خفیف می تواند باعث مشکلات بینایی مانند تاری، حساسیت به نور و مشکل در تمرکز بر روی اشیا شود. ضربه مغزی شدید می تواند باعث کوری و دوبینی شود.

به گزارش سیناپرس، در این میان کودکان به دلیل شرایط خاص خود که کمتر مراقب و متوجه خطرات محیطی هستند و همچنین فعالیت بدنی بیشتر آن ها، مستعد این نوع آسیب دیدگی ها هستند. با شروع فصل تابستان و پایان مدارس، والدین باید برنامه ریزی مناسبی برای پر کردن اوقات فراغت  کودکان داشته و تلاش کنند در عین برنامه ریزی برای داشتن یک فعالیت جسمی مناسب، استانداردهای احتیاطی برای پیشگیری از آسیب های جمجمه در نظر گرفته شود.

به گزارش سیناپرس،در این میان فعالیت هایی مانند اسکیت، دوچرخه سواری و … نیازمند تجهیزات مناسب محافظتی است.

مترجم: زهرا همراز
منبع: sciencefocus

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا