آب مورد نیاز مصارف کشاورزی چگونه تامین می شود؟

از این رو چاه های زیرزمینی به یکی از منابع تامین کننده ی آب مورد نیاز کشاورزی تبدیل شده است اما سوال این است که آَیا آب چاه های زیرزمین برای کشاورزی مناسب است؟ متاسفانه خیر. آب های زیر زمینی به طور طبیعی حاوی مقادیری ناخالصی هستند که کیفیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد. املاحی چون؛ سدیم کلراید، منیزیم، پتاسیم و … باعث شوری آب های زیر زمینی می شود. آب های شور به این دلیل که اثر مستقیم بر کیفیت محصول تولید شده دارند، برای کشاورزی مناسب نیستند و در صورت استفاده نیاز به اقداماتی جهت اصلاح ترکیبات آن است.  

آب شیرین کن کشاورزی یکی از راه های تامین منابع آب مورد نیاز کشاورزی است

چگونه آب شور کشاورزی را شیرین کنیم؟

 آب شیرین کن ها دستگاه هایی برای شیرین سازی و بهبود سطح کیفی آب های شور به اندازه ای است که برای مصارف مختلفی چون؛ آشامیدن، کشاورزی و صنایع مختلف مناسب سازی شود. انواع مختلفی از دستگاه آب شیرین کن در سطح بازار وجود دارد که هریک از آن ها بسته به کاربردی که دارند در زمینه های خاصی استفاده می شوند. آب شیرین کن کشاورزی یکی از انواع آب شیرین کن است و همانطور که از نامش مشخص است برای تامین آب مورد نیاز فعالیت های کشاورزی استفاده می شود. آب چاه های زیرزمینی به عنوان آب ورودی این دستگاه هستند که طی یک فرآیند شیرین سازی، تمام مواد و املاح اضافی آن حذف شده و آب با کیفیت و میزان سختی مناسب تولید می شود. میزان سختی برای دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی معمولا بین 500 تا 2000 میلی گرم به ازای هر لیتر آب در نظر گرفته می شود. آب با این میزان از خلوص برای آبیاری گیاهان و تولید محصولات کشاورزی کاملا مناسب است. استفاده از این دستگاه در مناطق خشک و کم آب به فراوانی استفاده می شود و این نکته نشان از آن دارد که آب شیرین کن های کشاورزی فواید و مزایای زیادی دارند.

فواید آب شیرین کن کشاورزی

مهم ترین فایده ای که می توان برای آب شیرین کن های کشاورزی بیان داشت؛ جلوگیری از مضرات عدم استفاده از آن است. در نظر داشته باشید که عدم استفاده از آب شیرین کن های کشاورزی و استفاده از آب های شور در آبیاری گیاهان و زمین های کشاورزی نه تنها در کیفیت محصولات اثر سوء دارد بلکه بعد از مدتی شاهد نابودی زمین هم خواهید بود.

بنابراین با استفاده از آب شیرین کن های کشاورزی می توان صنعت کشاورزی را نجات داد. افزایش تولیدات کشاورزی و گلخانه ای و محافظت از تجهیزات و دستگاه های کشاورزی از فواید دیگر استفاده از آب شیرین کن هاست.

در دستگاه های آب شیرین کن کشاورزی از روش اسمز معکوس (RO) که از اقتصادی ترین روش های تصفیه آب به شمار می رود، استفاده می شود و مصرف انرژی در آن نسبت به روش تقطیری کمتر است و از یک فیلتر ممبران (مهمترین فیلتر در آب شیرین کن های RO) برای  تصفیه سازی استفاده می کند.

تجهیزات و قطعات دستگاه آب شیرین کن کشاورزی به گونه ای طراحی شده اند که توانایی پاکسازی تمام ناخالصی های آب های آلوده ی زیر زمینی را داشته باشد. این دستگاه قادر است از ذرات بزرگت و جامد در آب تا ذرات کلر و محلول در آب را با استفاده از فیلتر های مختلفی که دارد، از آب جدا کند و در نهایت آب با کیفیت و استاندارد های لازم را تولید کند.

خرید آب شیرین کن کشاورزی

اگر قصد فعالیت کشاورزی و گلخانه ای  در مناطقی را دارید که عمق آب کم است یا دسترسی به آب لوله کشی شده ممکن نیست حتما از یک دستگاه آب شیرین کن کشاورزی استفاده کنید تا از فواید بیشمار آن بهره مند شوید. در شرکت باران بهاری که از پیشتازان طراحی و تولید انواع آب شیرین کن هستند، فرآیند خرید طی سه مرحله طراحی، تولید و آموزش انجام می شود.

در گام اول، آب خام ورودی را آنالیز و بررسی می کنند و بر اساس فاکتور های مختلفی چون؛ مساحت زمین، ظرفیت آب تصفیه شده در یک زمان مشخص ، کیفیت (میزان TDS  و EC  آب تصفیه شده) و … دستگاه مورد نظر را با استفاده از پیشرفته ترین نرم افزار های علمی طراحی می کنند. گام دوم، تولید دستگاه با استفاده از نقشه ها ی P & ID است.

در گام آخر دستگاه نصب شده و یک آموزش کامل به استفاده کننده ی دستگاه داده می شود. برای خرید انواع دستگاه آب شیرین کن کشاورزی می توانید به وب سایت تصفیه آب باران بهاری (https://springrain.co/) مراجعه کنید و با مشاوران فنی ارتباط برقرار کنید تا راهنمایی های لازم جهت خرید آب شیرین کن را به شما ارائه دهند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا