عرصه محصولات فناوری ایرانی در قزاقستان

دکتر وحید احمدی در گفتگو با مهر، گفت: یکی از ابزارهای مهم صادرات، حضور در مجامع بین المللی است زیرا این مهم، عامل ارتقای استانداردها و شاخص ها در حوزه فناوری است. از این رو در پایان تیرماه سال جاری مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان در آلماتی با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم افتتاح شد که این موضوع می تواند زمینه ارتباطات بین المللی را فراهم کند.

وی افزود: افتتاح این مرکز در جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان کشور در سطح منطقه ای و بین المللی  است چرا که توسعه ارتباطات می تواند باعث شناخت بازارهای خارجی برای شرکت های فناور ایران باشد و نیز تجربه بسیار مفیدی به منظور عرضه فناوری در دیگر کشورها به شمار می رود.

معاون پژوهشی وزیر علوم گفت: با افتتاح این مرکز مبادلات فناوری ایران و قزاقستان، فضایی در اختیار شرکت های ایرانی قرار می گیرد تا از این طریق بتوانند محصولات خود را عرضه کنند و محصولات این شرکت های دانش بنیان مورد استفاده مردم کشور قزاقستان قرار بگیرد.

وی افزود: همچنین این فضای تعاملاتی خوب تا کنون بین کشورهای آلمان و فرانسه وجود داشته است. اینگونه ارتباطات و تعاملات می تواند به فروش محصولات شرکت های داخلی کمک بسزایی کند.

احمدی اظهار داشت: باید این تعاملات بیشتر شود تا همانند برخی صنایع، کشور در حصار بسته خود باقی نمانند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا