جراحی بهتر و سریع‌تر با پخش موسیقی در اتاق عمل

پژوهش‌های گوناگونی تاکنون در مورد نقش موسیقی بر کاهش فشار روانی و افزایش آرامش درونی افراد به انجام رسیده است. در جدیدترین این پژوهش‌ها، مشخص شده که پخش موسیقی مورد علاقه جراحان می‌تواند به آنها در انجام دقیق‌تر و سریع‌تر جراحی کمک کند.

در این مطالعه از 15 جراح پلاستیک خواسته شد تا برشی که بر روی پای خوک ایجاد شده بود را بخیه بزنند. گفتنی است بخیه زدن پوست پای خوک، شباهت زیادی به بخیه زدن پوست پای انسان دارد.

این جراحان دو بار در دو روز متوالی این کار را انجام دادند. برای گروهی از این جراحان در روز اول و برای گروهی نیز در روز دوم در حین جراحی، موسیقی مورد علاقه آنها پخش شد. همچنین این جراحان از هدف اصلی این پژوهش اطلاعی نداشتند.

در این پژوهش مشخص شد که به طور کلی، جراحان در بار دوم، این بخیه را سریع‌تر و بهتر می زدند که دلیل آن یک بار تجربه قبلی آنها بود. با این وجود، بررسی نتایج نهایی مشخص ساخت که سرعت همه جراحان در هنگام گوش دادن به موسیقی مورد علاقه 7 درصد بیشتر از حالت بدون موسیقی بود. همچنین این میزان برای جراحان با تجربه 10 درصد بود.

همچنین پژوهشگران به مقایسه کیفیت بخیه زدن پرداختند. برای این کار آنها بخیه‌های مذکور را به چندین جراح دیگر پلاستیک نشان دادند. البته این جراحان هیچ اطلاعی از نحوه انجام این پژوهش و جزئیات هر بخیه نداشتند. در اینجا باز هم مشخص شد که کیفیت بخیه‌ها در مواردی که موسیقی برای جراح پخش شده بود بهتر از حالت بدون موسیقی بود.

روی هم رفته این مطالعه نشان داد که پخش موسیقی در اتاق عمل می‌تواند به کاهش زمان و افزایش کیفیت جراحی بیانجامد. کاربردی کردن این یافته شاید در نهایت بتواند به کاهش قابل توجه هزینه‌های جراحی و بهبود نتایج آن منجر شود.

این پژوهش به تازگی در نشریه Aesthetic Surgery Journal منتشر شده است. 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا