آمار جهانی مبتلایان کرونا از ۳۵۰ میلیون نفر بیشتر شد

به گزارش سیناپرس، سازمان بهداشت جهانی در گزارشی جدید اعلام کرد که تعداد کلی موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از ۳۵۰ میلیون نفر فراتر رفته است در حالی که تعداد قربانیان  این بیماری نیز متاسفانه به رقم ۵ میلیون ۶۰۰ هزار نفر رسید.
بر اساس این گزارش، تا شب گذشته ، ۳۵۲ میلیون و ۷۹۶ هزار و ۷۰۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا و ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار و ۴۳۴ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا در سراسر جهان ثبت شده است. تعداد موارد تایید شده طی یک روز گذشته ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۷۸۵ نفر افزایش داشته و متاسفانه  تعداد قربانیان نیز با رشدی برابر با ۶ هزار و ۱۸۹ نفری مواجه شد.
گفتنی است بیشترین تعداد موارد جدید ثبت شده در سراسر جهان در یک روز از زمان شروع همه گیری در ۲۰ ژانویه گزارش شده است که در آن ۴ میلیون و ۴۱ هزار و ۴۲۰ مورد کووید ۱۹  در ۲۴ ساعت ثبت شده است. به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که آمار سازمان بهداشت جهانی بر اساس داده های رسمی تایید شده از کشورها است و آمارهای واقعی می تواند به مراتب بیشتر از این مساله است.  

بر این اساس بیشترین تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده (۷۰ میلیون و ۱۵۳ هزار و۵۹۷ نفر) و پس از آن هند (۳۹ میلیون و ۷۹۹ هزار و ۲۰۲ نفر) ، برزیل (۲۴ میلیون و ۴۴ هزار و۲۵۵)، فرانسه (۱۶ میلیون و ۳۴۷ هزار و۱۲۷ نفر) و بریتانیا (۱۵ میلیون و ۹۵۳ هزار و۶۸۹ نفر) گزارش شده است.به گزارش سیناپرس، طبق این گزارش، طی روزهای گذشته بیشترین تعداد تلفات مربوط به آمریکا (۸۶۰ هزار و ۱۱۳ نفر) و پس از آن برزیل (۶۲۳ هزار و ۹۷ نفر)، هند (۴۹۰ هزار و ۴۶۲ نفر)، روسیه (۳۲۷ هزار و ۴۴۸ نفر ) و مکزیک (۳۰۳ هزار و ۱۸۳ نفر) بوده است.

در این میان سویه رایج و اصلی در تمام کشورهای فوق، سویه اومیکرون است که  قابلیت سرایت بسیار زیادی داشته و در این میان بیشترین افراد قربانی این بیماری را کسانی تشکیل می دهد که هنوز واکسن کرونا تزریق نکرده اند. 

مترجم: لیلی دهقان پور
منبع: tass

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا