آلودگی کرونا می تواند بیش از دو ماه در بدن بماند

به گزارش سیناپرس، محققان معتقدند که پس از ۱۰ روز، ۱۳ درصد از افراد هنوز سطوح مرتبط بالینی ویروس را نشان می دهند به این معنی که هنوز هم می توانند آن را به دیگران منتقل کنند.
تحقیقات جدید نشان داد که در برخی موارد نادر، ناقلان می توانند برای مدت طولانی تری عفونی باقی بمانند به طوریکه یک بیمار مبتلا به کرونا بیش از دو ماه قادر به انتقال ویروس بود. به گزارش خبرگزاریsinapress، جالب اینجاست که حتی یک نفر دیگر به مدت ۳۱ روز، بیمار دیگری تا ۲۶ روز و دو نفر به مدت ۲۰ روز عفونی بوده و قابلیت انتقال بیماری را داشتند.
این مطالعه از یک روش آزمایشی جدید بهره می برد که می تواند تشخیص دهد که در روزهای پس از ابتلا، آیا ویروس هنوز فعال است یا خیر. این آزمایش روی نمونه ‌هایی از ۱۷۶ نفر که نتیجه آزمایش‌های استاندارد پی سی آر مثبت داشتند، استفاده شد.
محققان دانشگاه اکستر بر این باورند که این آزمایش جدید باید در مکان‌هایی که دارای افراد آسیب ‌پذیر بیشتری هستند برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹ اعمال شود.
پروفسور لورنا هریس (Lorna Harries) یکی از محققان این مطالعات در دانشگاه اکستر در این باره گفت: اگرچه این یک مطالعه نسبتاً کوچک است اما نتایج نشان می ‌دهد که ویروس ممکن است گاهی اوقات بیش از یک دوره ۱۰ روزه فعال باقی بماند که می ‌تواند خطر بالقوه انتقال بعدی را ایجاد کند. او در ادامه گفت: علاوه بر این، هیچ علائم بالینی قابل توجهی در مورد این افراد وجود نداشت، به این معنی که ما نمی ‌توانیم به سادگی آن ها را تشخیص داده یا را پیش‌ بینی کنیم. 

به گفته محققان دوره عفونی از فردی به فرد دیگر متفاوت بوده و برخی از افراد می توانند برای مدت طولانی به عفونت مبتلا بمانند. 
به گزارش سیناپرس، این مطالعه این نگرانی را تقویت می کند که کاهش دوره قرنطینه به پنج روز خطر ابتلا به عفونت را در افراد بسیار مسری در هنگام بازگشت به محل کار یا مدرسه افزایش می دهد.
تست های پی سی آر معمولی با آزمایش وجود ویروس کار می ‌کنند. در حالی که تست های پی سی آر می توانند تشخیص دهند که فردی اخیراً به این ویروس مبتلا شده یا خیر، نمی توانند تشخیص دهند که آیا ویروس هنوز فعال است و فرد ناقل محسوب می شود یا نه. 
به گفته مرلین دیویس (Merlin Davies) یکی دیگر از پژوهشگران این مطالعات در دانشگاه اکستر: در برخی از محیط ‌ها، زمانی که شخص مبتلا پس از قرنطینه به محل کار یا تحصیل باز می گردد، عفونت می تواند تا ده روز ادامه یافته و خطر جدی برای سلامت عمومی باشد.
شرح کامل این پژوهش و یافته های حاصل از آن در آخرین شماره مجله International Journal of Infectious Diseases منتشر شده و در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

مترجم: فاطمه امینی
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا