بیت کوین یا اتریوم، کدام آینده بهتری دارد؟

به گزارش سیناپرس، باید توجه داشت که همیشه سود زیاد، ریسک زیادی را هم به همراه داشته است و به همین دلیل  در سال ۲۰۲۲ راه رسیدن به ثروت از طریق ارزهای دیجیتال احتمالاً چند مانع خواهد داشت. بنابراین اگر وارد دریای طوفانی رمزارزها شده اید منتظر نوسانات بالایی در قیمت ها باشید و فقط پولی را سرمایه‌ گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را داشته باشید.
طبیعتا پیش بینی بسیار سخت تر از تحلیل گذشته است و امروزه به سادگی می دانیم سال ۲۰۲۱ یک سال صعودی برای بیت کوین بودو اتریوم نیز از بیت کوین هم عملکرد بهتری داشت اما با این حال هنوز هم ریسک بالایی برای سرمایه گذاری وجود دارد.

پیش بینی ها نشان می دهد که میزان رشد اتریوم باید همچنان از بیت کوین بیشتر باشد، زیرا سریعتر و کارآمدتر است و اتریوم 2.0 در دنیایی که تغییرات آب و هوایی بسیار مورد توجه است؛ انرژی کمتری مصرف می‌کند. اتریوم به جای پروتکل اثبات کار، تحت یک پروتکل اثبات سهام عمل می‌کند که به کارایی آن در مقایسه با بیت‌کوین که سرمایه بیشتری را در بر دارد می‌افزاید.
 با این وجود، انتظار دارم بیت‌کوین و اتریوم در هفته‌ها و ماه‌های آینده قبل از سرگیری روند صعودی خود که ثروت بی‌شماری را برای تعداد زیادی از دارندگان کریپتو به همراه دارد، به پایین‌ترین سطح خود برسند.نکته مهمی که سرمایه گذاران نباید از ان غافل شوند این است که قبل از هر صعود، یک روند کاهش وجود دارد.

دلایل پیش بینی افزایش قیمت ارزهای دیجیتال

۱- افزایش تورم
 

در حالی که موضع فدرال رزرو انقباضی است باید اذعان داشت که  از حرف تا عمل فاصله بسیار است. در دسامبر، کمیته بازار باز فدرال پیش‌بینی کرد که نرخ صندوق‌های فدرال رزرو به 0.90 درصد در سال ۲۰۲۲ و 1.60 درصد در سال ۲۰۲۳ افزایش می‌یابد. حتی اگر تورم کاهش یابد، نرخ‌ های واقعی در سال ۲۰۲۲ در محدوده منفی باقی خواهند ماند.
به گزارش سیناپرس، اگر بخواهیم از نظر میزان تورم، قیمت رمزارز‌ها را پیشبینی کنیم، احتمالاً در محیطی که تورم به عنوان یک خطر آشکار و فعلی باقی مانده و در حال افزایش است، قیمت ارزهای دیجیتال صعودی خواهد بود و خریداران جدیدی را به سمت خود جذب می‌کند.

تورم، قدرت خرید ارزهای بی ارزش را کاهش می ‌دهد و در این شرایط کریپتوها جایگزین خوبی هستند زیرا ارزش‌ آن‌ها بدون دخالت دولت توسط خریداران و فروشندگان تعیین می‌شود.

۲- از بین رفتن اعتماد به ارزهای فیات

 ارزهای فیات ارزش خود را از اعتبار دولت‌ هایی که ارز قانونی صادر می ‌کنند به دست می‌آورند. سونامی نقدینگی و نوسانات ناشی از ویروس کرونا از اوایل سال ۲۰۲۰ اعتماد مردم و اعتبار دولت‌ها را از بین برد.
 اعتماد مردم به دولت در ارزش پول، اهمیت زیادی دارد. افزایش شاخص دلار، تنها نشان دهنده ارزش پول ایالات متحده در برابر یورو، ین، پوند و تعداد انگشت شماری ارزهای فیات است. اما در مقایسه با دارایی‌های دیگر ارزش‌ ارزهای فیات از بین رفته است.

 ۳- پذیرش رو به رشد رمزارزها

طی سال های گذشته شاهد هستیم که کسب ‌وکارهای بیشتری ارزهای دیجیتال را به عنوان وسیله مبادله می ‌پذیرند. کریپتوها منعکس کننده تکامل انقلاب فین ‌تک هستند، جایی که تکنولوژی سرانجام به پرداخت ‌ها و امور مالی پرداخته است. با کاهش اعتماد به دولت‌ها و موسسات بانکی سنتی، ارزهای دیجیتال جایگزین مناسبی برای مصرف کنندگان شده ‌اند. به گزارش سیناپرس،  اسکوئر، یک شرکت پرداخت که نام خود را در اواخر سال ۲۰۲۱ به بلاک تغییر داد، توسط جک دورسی، که توییتر را نیز تأسیس کرده است، اداره می شود. او سال گذشته توییتر را ترک کرد تا در سال ۲۰۲۲ بر ارزهای دیجیتال تمرکز کند.  در سال ۲۰۲۱ ، آقای دورسی یک بار گفت که بیت کوین و رمزارزها «جهان را متحد خواهند کرد.»

خطرات همچنان پا برجاست

در پایان باید به این مساله توجه داشت که علی رغم چشم انداز ترسیم شده از ارزهای دیجیتال، هنوز این حوزه با موانعی رو به رو است و در این میان ریسک اصلی مقررات دولتی است. با رشد طبقه دارایی،  قرار است در مورد «ریسک‌های سیستمی» ایجاد شده توسط ارزهای دیجیتال چیز‌های زیادی بشنویم. با این حال، نگرانی اصلی دولت‌ها احتمالاً کنترل عرضه پول  و در اختیار داشتن قدرت است. به گزارش سیناپرس،  با افزایش ارزش بازار اپل برای اولین بار از سطح 3 تریلیون دلار در اوایل سال ۲۰۲۲، ارزش بازار 1.956 تریلیون دلاری ارز دیجیتال در 9 ژانویه هنوز موضوعی نیست که ریسک‌های سیستمی قابل توجهی ایجاد کند.
 

با این حال، ارزش بازار برای طبقه دارایی ارزهای دیجیتال با 182.18 درصد رشد در سال ۲۰۲۱ به سطح 2.166 تریلیون دلار رسید. اقدامی مشابه در سال ۲۰۲۲ ارزش کل دارایی را به حدود ۴ تریلیون دلار می ‌رساند که زنگ خطر را برای تنظیم کننده ‌ها و مقامات دولتی به صدا در می ‌آورد.
 *دکتر پوریا جهانبخشیان/مشاور و تحلیل گر بانک سوییس کوت در بخش بازار سهام و فارکس
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا