کشف ۵۵۰ گونه جانوری ناشناخته در سال ۲۰۲۱

به گزارش سیناپرس، موزه تاریخ طبیعی لندن یکی از بزرگترین منابع تاریخ زیست شناسی کره زمین را در اختیار داشته و نکته جالب توجه اینجاست که بر اساس گزارش اخیر این موزه، تنها طی سال ۲۰۲۱ بیش از ۵۵۰ گونه جدید جانوری از جمله انواع دایناسورها، یک موش از دوره ژوراسیک ، بی مهرگان کوچکی که در اقیانوس زندگی می کردند تا شکارچیان ماقبل تاریخ را شناسایی کرده است.

بر اساس گزارش فوق، بزرگترین گونه جانوری کشف شده در سال گذشته، یک جفت دایناسور گوشتخوار معروف به اسپینوسورها بود که توسط دانشجوی دکترا، جرمی لاکوود در جزیره وایت کشف شد.

اسپینوسورها از جمله شش دایناسور جدید توصیف شده توسط دانشمندان موزه تائید شده و نکته جالب توجه این است که از شش نمونه موجود، چهار مورد در بریتانیا یافت شدند. به گزارش سیناپرس،از جمله دیگر دایناسورهای این فهرست می توان به Spicomellus Afer، اشاره کرد که  قدیمی ترین انکیلوسور و اولین نمونه کشف شده از این گونه منقرض شده در در آفریقا بودند. بررسی فهرست گونه های ناشناخته تا پیش از سال ۲۰۲۱ بسیار جالب بوده و به باور زیست جانور شناسان، کشف Brighstoneus Simmondsi، یک ایگوانودنتی جدید با پوزه غیر معمول، که در جزیره وایت انجام شد را می توان یکی از مهمترین موارد کشف شده در تاریخ حیات وحش محسوب کرد.
البته همه این گونه های جانوری مانند Pendraig Milnerae که اولین دایناسور گوشتخوار شناخته شده از بریتانیا به شمار می رود در قاره اروپا شناسایی نشدند و فهرست موزه تاریخ طبیعی لندن حتی دایناسورهایی از چین را شامل می شود که در راس آن ها  یک سوروپود  به نام Rhomaleopakhus turpanensis قرار دارد.
دکتر سوزانا میدد، پژوهشگر ارشد در موزه تاریخ طبیعی، که به توصیف برخی از این یافته‌های جدید کمک کرد، درباره فهرست جذاب منتشر شده در این رابطه گفت: سال ۲۰۲۱، سال فوق ‌العاده‌ ای برای توصیف دایناسورهای جدید، به ویژه برای بریتانیا بود. اگرچه بیش از ۱۵۰ سال است که بررسی گونه های دایناسور در این موزه انجام می شود اما استفاده از تکنیک ‌های مدرن و داده‌ های جدید از سراسر جهان به ما کمک می‌کند تا تنوع پنهان جانور باستانی را کشف کنیم.
به گزارش سیناپرس، این نمونه ‌ها بخش ‌هایی از یک پازل بزرگ دیرین‌ بیولوژیکی هستند که به ما امکان می ‌دهد محیط‌ های گذشته و چگونگی تغییر آن‌ها در طول زمان را درک کنیم. سایر اکتشافات این موزه شامل بازوپایان و عنکبوتیان به دام افتاده در کهربا، یکی از خویشاوندان تمساح گیاهخوار باستانی و دو پستاندار باستانی است که  یکی از آنها موش ژوراسیک  از اسکاتلند است که قدمت آن به حدود ۱۶۶ میلیون سال پیش باز می گردد.

گفتنی است که موزه تاریخ طبیعی لندن اعلام کرد از آنجایی که جهان با سرعت بی ‌سابقه‌ ای به گرم شدن ادامه می ‌دهد، ثبت آنچه که در حال حاضر زنده است و آنچه قبلاً در اینجا بوده است، اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا تک تک گونه‌ های موجودات زنده نقش مهمی در عملکرد سیاره ما دارند. 

مترجم: مولود یوسفی
منبع: independent
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا