کشف ویلای ۱۷۰۰ ساله رومی زیر مزرعه ای در انگلستان

به گزارش سیناپرس، در تابستان سال گذشته یک مرد بریتانیایی به نام جیم اروین در مزرعه پدرش در شهرستان راتلند در ایست میدلندز انگلستان به همراه همسر و دخترانش در حال قدم زدن بود که تکه های سفال، صدف و خرده موزاییک های قدیمی مشاهده کرد.

وی متوجه شد که آنها غیرعادی هستند و به همین دلیل مکان دقیق این آثار را در برنامه Goggle Earth جستجو کرده و یک علامت برش مشخص را در مزرعه خود دید. گفتنی است خانواده ایروین چندین دهه در این مزرعه کار کرده بودند، اما هرگز کسی متوجه این عارضه موجود در سطح زمین نشده بود.
از این لحظه، داستان زندگی این خانواده کشاورز، هیجان انگیز شده و ایروین و پدرش زمین را در ناحیه اطراف این محوطه خط ‌کشی و شروع به کندن کردند. این خانواده کنجکاو خیلی زود توانستند در این محوطه آثاری از سرامیک های منقوش باستانی کشف کنند که آن ها را به ادامه کار ترغیب کرد.

آنها سپس با تیم باستان شناسی در شورای شهرستان لسترشایر تماس گرفتند و در ادامه تیمی از مرکز خدمات باستان ‌شناسی دانشگاه لستر بیش از یک سال را صرف کاوش در محوطه کردند. این تیم  طی کاوش های خود تعداد بیشتری از موزاییک های باستانی را پیدا کرد که ابعاد آن ۱۱ در ۷ متر است. این سطح کاشی کاری شده، تصویری از ایلیاد جنگجوی یونانی داستان آشیل است که با شاهزاده تروا هکتور در پایان جنگ تروا می جنگد.


دانشگاه لستر اعلام کرد که این قطعه احتمالاً بخشی از کف یک اتاق ناهار خوری یا منطقه تفریحی بوده است. در گزارش تکمیلی این پژوهش که اخیرا منتشر شده، آمده است: «موزاییک‌ ها در انواع ساختمان‌ های خصوصی و عمومی در سرتاسر امپراتوری روم استفاده می ‌شد و اغلب چهره‌ های مشهور تاریخ و اساطیر را نشان می‌ داد. به گزارش سیناپرس،با این حال، موزاییک روتلند در بریتانیا منحصر به فرد است زیرا آشیل و نبرد او با هکتور را در پایان جنگ تروا نشان می دهد و این یکی از نمونه های انگشت شمار در سراسر اروپا است.

باستان شناسان حدس زده اند که آسیب های موجود در موزاییک نشان می دهد که این مکان بعداً تغییر کاربری داده است. آنها فکر می کنند که این اثر هنری در اتاقی بود که بخشی از یک مجموعه ویلایی بزرگ بین قرن سوم و چهارم پس از میلاد بوده که در آن یک رومی ثروتمند زندگی می کرد. به گزارش سینا پرس،این تیم همچنین بقایای انسانی را در اطراف آوارهایی که موزاییک را پنهان کرده بود، پیدا کردند، اما حدس می زنند که آنها زمانی دفن شده اند که ویلا متروک شده بود.

مترجم: احسان محمدحسینی
منبع: architecturaldigest

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا