علم اندوزی؛ مطالبه رهبری از دانشگاهیان

حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی در گفت‌‍وگویی کوتاه با ایسنا، گفت: علم‌اندوزی، مهمترین مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاهیان و حوزویان است.حسن بنیانیان، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در گفت‌وگو با ایسنا درباره مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاهیان گفت: مطالبه رهبری علمی است که در خدمت تمدن اسلامی بوده و مبانی اش در جهان بینی اسلامی باشد.

وی افزود: هریک از دانشگاه‌ها باید به دنبال توسعه دانشی باشند که در خدمت جامعه اسلامی است.آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا درباره مطالبه مقام معظم رهبری از دانشگاهیان، گفت: مطالبه اصلی مقام معظم رهبری از دانشگاهیان آرمان گرایی بوده که علم اندوزی هم یکی از ابعاد آرمان گرایی است.

وی با بیان این‌که «دانشگاهیان آرمان های انقلاب را مد نظر قرار دهند»، افزود: یکی از آرمان‌های انقلاب توسعه و جهش علمی و نرم افزاری در زمینه تحصیل علم است.

نجف قراچورلو، رییس جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی هم در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی و در موارد دیگر مطالبات‌شان از دانشگاهیان را اعلام کرده‌اند که روش دستیابی به خواسته های رهبری حرکت سیاست گذاران، محققان، مجریان، قانون گذاران و محققان در قالب نقشه راه است.وی افزود: مقام معظم رهبری به عملیاتی شدن دانش تأکید دارند؛ به‌طوری که نباید صرفا با دید تئوری به مباحث علمی نگاه کرد.

وی با اشاره به جایگاه علوم انسانی در بحث علم‌اندوزی گفت: متأسفانه علوم انسانی ما اغلب وارداتی بوده و بومی‌سازی نشده و مغایر با فرهنگ جامعه است، همان‌طور که در مباحثی مانند انرژی هسته‌ای، تقویت تولید داخلی و بومی‌سازی مورد توجه ویژه است باید در بحث علوم انسانی نیز به بومی‌سازی توجه ویژه ‌ی داشته باشیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا