کشف گونه های جدید و ناشناخته عنکبوت

گروهی از پژوهشگران استرالیایی در یک سفر علمی – تحقیقاتی به مناطق گرمسیری خشک شبه جزیره کیپ یورک (Cape York Peninsula) در کوئینزلند ، استرالیا ، سیزده گونه جدید و ناشناخته عنکبوت را شناسایی و کشف کردند .  

پژوهشگران و استادان به همراه گروهی از جنگلبانان بومی به مناطق جنگلی و سرزمین گرمسیری خشک شبه جزیره کیپ یورک سفر کردند و با توجه به یک برنامه بررسی و تحقیق گسترده به مدت ده روز در این مناطق اقامت داشتند. شایان ذکر است که این پروژه تحقیقاتی از سوی دولت ، شرکت استخراج معدن BHP و گروه محیط زیست Earthwatch استرالیا مورد حمایت مالی قرار گرفته بود .

این تیم تحقیقاتی در بخشی از بررسی های خود برای پیدا کردن لانه های زیر زمینی ابریشم ، در حفر زمین از چاقوهای صدف آبالون استفاده کردند و نتایج قابل توجهی به دست آوردند .

یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در مصاحبه ای مطبوعاتی در رابطه با کشف این سیزده گونه ناشناخته عنکبوت می گوید که این سیزده عنکبوت جدید بسیار شگفت انگیز هستند . از میان آن ها می توان به عنکبوت brush-footed trapdoor و عنکبوت موش خانگی (mouse spider)  اشاره کرد . قابل توجه است که عنکبوت موش خانگی خانه تار عنکبوتی خود را به شکل جوراب زنانه ساقه بلند می سازد و در آن زندگی می کند .

علاوه بر شناسایی این گونه های جدید عنکبوت ، محققان موفق به کشف یک نوع جدید رتیل شدند که در این منطقه زندگی می کند.

منبع

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا