کشف گونه های جدید و ناشناخته عنکبوت

گروهی از پژوهشگران استرالیایی در یک سفر علمی – تحقیقاتی به مناطق گرمسیری خشک شبه جزیره کیپ یورک (Cape York Peninsula) در کوئینزلند ، استرالیا ، سیزده گونه جدید و ناشناخته عنکبوت را شناسایی و کشف کردند .

پژوهشگران و استادان به همراه گروهی از جنگلبانان بومی به مناطق جنگلی و سرزمین گرمسیری خشک شبه جزیره کیپ یورک سفر کردند و با توجه به یک برنامه بررسی و تحقیق گسترده به مدت ده روز در این مناطق اقامت داشتند. شایان ذکر است که این پروژه تحقیقاتی از سوی دولت ، شرکت استخراج معدن BHP و گروه محیط زیست Earthwatch استرالیا مورد حمایت مالی قرار گرفته بود .

این تیم تحقیقاتی در بخشی از بررسی های خود برای پیدا کردن لانه های زیر زمینی ابریشم ، در حفر زمین از چاقوهای صدف آبالون استفاده کردند و نتایج قابل توجهی به دست آوردند .

یکی از پژوهشگران این تیم تحقیقاتی در مصاحبه ای مطبوعاتی در رابطه با کشف این سیزده گونه ناشناخته عنکبوت می گوید که این سیزده عنکبوت جدید بسیار شگفت انگیز هستند . از میان آن ها می توان به عنکبوت brush-footed trapdoor و عنکبوت موش خانگی (mouse spider)  اشاره کرد . قابل توجه است که عنکبوت موش خانگی خانه تار عنکبوتی خود را به شکل جوراب زنانه ساقه بلند می سازد و در آن زندگی می کند .

علاوه بر شناسایی این گونه های جدید عنکبوت ، محققان موفق به کشف یک نوع جدید رتیل شدند که در این منطقه زندگی می کند.