باورهایی غلط در مورد سرطان مری را بشناسید

به کزارش سیناپرس، دلایل متعددی می تواند سرطان مری را ایجاد کند که برخی از آن ها قابل پیشگیری بوده و ناشی از سبک زندگی نادرست است. مهمترین عوامل ایجاد کننده سرطان مری عبارتند از: مصرف دخانیات، الکل، چاقی، رفلاکس اسید معده و زمینه ژنتیکی. 
باید در نظر داشت خوردن و آشامیدن نوشیدنی ‌های بسیار داغ و رژیم غذایی نامناسب حاوی روغن جامد، قند و شکر، نمک، انواع ترشی و نوشیدنی های گازدار و کنسرو احتمال ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد.

در کنار موارد فوق ، جهش های دی ان ای سلول های مری هم می تواند عاملی برای ایجاد سرطان مری به حساب آید. بررسی های انجام شده توسط محققان نشان می دهد بیماری هاییی مانند مری بارت و اسفنکتر مری نیز می توانند عواملی برای ایجاد سرطان مری باشند. 
در این میان به بررسی برخی از باورهای غلط که می تواند زمینه ساز سرطان مری شده و یا درمان به موقع این بیماری را به تاخیر اندازد می پردازیم. به خاطر داشته باشید در رابطه با هر نوع بیماری، بهترین گزینه استفاده از مشاوره پزشکان و افراد متخصص است.
سیگار کشیدن به کاهش سوزش سر دل کمک می کند تا عاملی برای سرطان مری نشود: این تفکر غلط است. در حقیقت سیگار کشیدن سبب ادامه سوزش سردل و یا ترش کردن معده می شود. هنگامی که دریچه بین مری و معده شل شود، اسید معده وارد مری شده و سوزش سر دل رخ می دهد. علاوه بر آن افراد سیگاری معمولا دچار التهاب مری هستند و احتمالا همین موضوع سبب برگشت اسید معده به مری آن ها می شود و کشیدن سیگار و برگشت اسید معده از عوامل مهم برای ایجاد سرطان مری به حساب می آیند. 
سرطان مری همان سرطان معده است: این باور نیز غلط بوده و اگرچه سرطانی شدن هر یک از این دو عضو بدن بر دیگری تاثیر مستقیم دارد اما سرطان مری و معده کاملا متفاوت هستند. 
نمونه برداری از تومورهای سرطانی بخش داخلی مری باعث پخش شدن بیماری در کل بدن می شود: این باور نادرست است چراکه بافت برداری به شکلی انجام می شود که خونریزی صورت نگرفته و باعث پخش شدن سلول های سرطانی به دیگر بخش های بدن نشود. به گزارش سیناپری پرس،در این زمینه به پزشک خود اعتماد کرده و اجازه دهید روند درمان بر اساس روش های علمی تائید شده انجام شود.
با رژیم غذایی و طب سنتی می توان سرطان مری را کنترل و درمان کرد: این باور غلط می تواند بسیار خطرناک بوده و موجب مرگ فرد بیمار شود. متاسفانه طی سال های اخیر بسیاری از مدعیان طب سنتی بدون پشتوانه علمی، روش های پذیرفته شده و موثر درمان سرطان را زیر سوال برده و با فریب افراد نا آگاه مدعی درمان سرطان با جوشانده های گیاهی و رژیم غذایی می شوند. این کار بسیار خطرناک بوده و معمولا منجر به رشد و گسترش بیشتر سلول های سرطانی و سرایت آن به سایر اندام های حیاتی همچون ریه، معده و کبد شده و فرصت طلایی درمان بیماری را از فرد بیمار و کادر پزشکی گرفته و متاسفانه معمولا با مرگ افراد خاتمه می یابد.
گزارش : احسان محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا