خرید و فروش کالا در دنیای مُد و پُد با کمک فناوری هنر

مجتبی دلخوشیان، طراح اپلیکیشن «مُد و پُد» پلت فرم شبیه سازی محصولات فیزیکی و فروش آنلاین محصولات متنوع هنرمندان  و برگزیده نخستین جشنواره ایده های برتر فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، در گفتگو با سینا پرس درباره روند فروش محصولات در این اپلیکیشن، گفت: فعالیت ما در حوزه فناوری هنر است و کاری که انجام می دهیم این است که اگر یک طرح یا نقشی در بستر این پلت فرم بارگذاری شود، محصولات و کالاهای گوناگونی به کاربران ارائه داده می شود.

به گفته وی؛ محصولات در مُد و پُد به گونه ای نمایش داده می شود که مخاطب تصور کند محصول واقعی است و بر اساس این واقعیت می تواند خرید کند. تا پیش از این محصولات واقعی در دنیای مجازی نمایش داده می‌شد که اغلب با استفاده از واقعیت مجازی بود.

دلخوشیان با اشاره به فروش محصولات پیش از تولید در مُد و پُد گفت: در واقع ما در این اپلیکیشن کالاهای غیر واقعی را در دنیای واقعی به فروش می رسانیم و مخاطب می تواند هزاران محصول را در ابعاد گوناگون و از زوایای گوناگون به شکل واقعی ببینند. در واقع کالاها در مرحله تولید قرار نگرفته اند و تنها نمایی از طرح و رنگ و مدل آنها که از سوی طراحان بارگزاری شده که برای مخاطب نمایش داده می شود.

وی افزود: این اپلیکیشن ابزار خوبی است برای کسب درآمد هنرمندان. همانگونه که اشاره شد، آنها می ‌توانند طرح های خود را در این نرم افزار بارگزاری کنند و انواع محصول را در ابعاد گوناگون به مخاطبان عرضه کنند.

دلخوشیان دو ویژگی مهم این اپلیکیشن را در دو مولفه دانست و گفت: در وهله نخست این اپلیکیشن می تواند برای هنرمندان درآمدزایی داشته باشد در حالیکه تنها به خلق آثار هنری می پردازند و دغدغه فروش محصول را ندارند. در وهله دوم نیز انتخاب و خرید محصول را برای مخاطبان آسان تر از گذشته می کند. با شیوه ای که ما در این اپلیکیشن درنظر گرفتیم انواع بسیار زیادی از محصولات بیش از آنچه که در دیگر نرم افزارهای فروشگاهی وجود داشته باشد در اختیار  کاربران قرار می گیرد.

وی افزود: مهمترین مولفه در این اپلیکیشن ایجاد محصول بدون وجود فیزیکی آن در بازار است. در واقع ما ابتدا محصولات را در فضای نرم افزاری با تنوع زیاد ایجاد می‌کنیم و به ازای سلیقه ها محصولاتی داریم که هنوز تولید فیزیکی نشده اند. در حقیقت آنها و بعد از دریافت سفارش از مشتری به مرحله تولید می ‌رسند.

به گفته دلخوشیان، با استفاده از موتور هوش مصنوعی و دریافت اندک اطلاعات در باب سلیقه افراد محصولات مرتبط نمایش داده می شود در مرحله بعد قرار است با دریافت اطلاعات بیشتری از کاربران که بیشتر به سبک زندگی آنها مربوط است، محصولات برای آن فرد نمایش داده شود. در این مدل تولید بر اساس تقاضای موجود تولید صورت می گیرد.  

این کارآفرین خاطرنشان کرد: از مزیت های این نوع فروش صفر بودن ریسک سرمایه گذاری برای افراد است و آنها می توانند هزاران هزار محصول داشته باشند بدون اینکه ریالی را هزینه پیش تولید کنند؛ از دیگر مزیت های این نوع فروش در این پلت فرم برای افراد، خواب سرمایه ای است که به  صفر می رسد و آن میزانی از محصول تولید می شود که تقاضا وجود داشته باشد. گفتنی است این نرم افزار تحت وب طراحی شده است.

گزارش:مهتاب دمیرچی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا