شیائومی رسما به بازار خودروی الکتریکی وارد شد

شیائومی در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی هوشمند در جهان به حساب می‌آید و این جایگاه را هم با کنار زدن سامسونگ بدست آورده است. شرکتی که چندین سال متوالی این لقب را در کنار نام خود می‌دید منتها سال گذشته برای بازه‌ی زمانی کوتاهی، هواوی جای آن را گرفت اما به خاطر تحریم‌ها بار دیگر این مقام را از دست داد و اکنون در جایگاه بدی به سر می‌برد.

اما بعد از گذشت یک سال، بار دیگر یک شرکت چینی دیگر را شاهد بودیم که جایگزین سامسونگ شد و این شرکت را از صدر کنار زد. البته این موضوع فقط برای یک بازه‌ی زمانی کوتاه صادق است ولی اگر شیائومی بتواند به همین روند رو به رشد خود ادامه دهد و از آن طرف سامسونگ نیز با اعمال سیاست‌های عجیب به پسرفت ادامه دهد، قطعا شرکت چینی جایگاه آن را برای همیشه تصاحب خواهد کرد.

اما بعد از اینکه شیائومی در بازار گوشی‌ها و گجت‌های هوشمند به هدف نهایی خود دست پیدا کرد، روی گذشته رسما ورود خود را به یک بخش دیگر نیز اعلام کرد و آن هم بازار خودروی الکتریکی است؛ پیش‌تر هم شایعات و خبرهایی در این رابطه شنیده بودیم منتها دیروز رسما این اتفاق از سوی خود شرکت تایید شد تا از بابت آن مطمئن باشیم. اخیرا شیائومی شرکت DeepMotion را که در زمینه‌ی فناوری‌های خودران فعالیت می‌کند خریداری کرده بود.

اینطور که به نظر می‌رسد، شیائومی واقعا با هدف بزرگی وارد این کسب و کار جدید شده است و مبلغی نزدیک به ۱٫۵ میلیارد دلار را روی آن سرمایه‌گذاری کرده است. بیش از ۳۰۰ کارمند جدید هم استخدام شده‌اند تا کسب و کار جدید شرکت چینی با انگیزه‌ی بالا و نیروی کار جدید شروع به کار کند. اینطور که گفته می‌شود، شیائومی می‌خواهد ۱٫۵ میلیارد دلار دیگر هم در بازار خودروی الکتریکی سرمایه‌گذاری کند که البته این اتفاق طی ۱۰ سال آینده رخ خواهد داد.

البته شیائومی اطلاعات زیادی در رابطه با برنامه‌های خود پیرامون خودروهای الکتریکی منتشر نکرده است و خب متاسفانه ما هم چیزی از این بابت نمی‌دانیم. اینکه شیائومی قصد دارد خودروی الکتریکی تولید کند یا فقط قطعات و نرم‌افزار مورد نیاز آن را برای شرکت‌های دیگر تولید خواهد کرد نمی‌دانیم. باید منتظر بمانیم تا خبرهای بیشتری پیرامون این موضوع منتشر شود.

منبع:دیجی کالامگ

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا