سازمان بهداشت جهانی در اجرای فاز دوم طرح تحول سلامت به ایران کمک می کند

به گزارش ایرنا، علا علوان عصر امروز – چهارشنبه – در نشست خبری مشترک وزیر بهداشت و مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در وزارت بهداشت افزود: یکی از چالش های مهم اکثر کشورها در حوزه سلامت پوشش بیمه ای از جمعیت است و همه کشورها می خواهند پوشش فراگیر بیمه داشته باشند که خوشبختانه عملکرد ایران در این زمینه بسیار عالی است و استراتژی درستی اتخاذ کرده است.

وی گفت: در منطقه مدیترانه شرقی 22 کشور وجود دارند که ایران از نظر سلامت یکی از موفق ترین آنها است و می توان گفت نقش رهبری را در گسترش خدمات سلامت و درمان های اولیه در این منطقه ایفا می کند.

علوان افزود: براساس گزارش هایی که در اختیار داریم طی 15 ماه گذشته هشت تا 10 میلیون نفر از ایرانیانی که فاقد پوشش بیمه ای بودند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفتند و این دستاورد بزرگی است که دولت جمهوری اسلامی ایران به خرج داده و حمایت سازمان بهداشت جهانی را نیز به همراه دارد.

وی گفت: دستاوردهای حوزه سلامت ایران بسیار چشمگیر است و کشورهای دیگر منطقه نیز می توانند از ایران یاد بگیرند.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی از نزدیک برنامه طرح تحول سلامت دولت ایران را پیگیری می کند و ما سعی می کنیم در اجرای فاز دوم طرح تحول سلامت که بر روی درمان های اولیه و بیماران سرپایی تمرکز دارد به ایران کمک کنیم.

علوان در ادامه در پاسخ به سوالی درباره حمایت سازمان بهداشت جهانی از کشورهای بحران زده منطقه خاورمیانه گفت: سه کشور در این منطقه وجود دارند که با بحران های بزرگ انسانی مواجهه هستند که شامل سوریه، یمن و بعد از آنها عراق است.

سازمان بهداشت جهانی ضمن قدردانی از حمایت های بشردوستانه ایران به این کشورها اعلام می کند که حتما به مسوولیت های خود در قبال سلامت مردم این کشورها بدون توجه به نژاد و گرایش های طرف های مختلف و با نگرشی بی طرفانه عمل می کند.

علوان گفت: سازمان بهداشت جهانی در زمان بحران ها چهار وظیفه اصلی دارد که شامل رهبری و هماهنگی برای درمان بیماران و حمایت از آنها، شناسایی بیماران به خصوص بیماری های خطرناک و تلاش برای حفظ بیماران، ارائه خدمات ابتدایی و اولیه به افرادی که برای نجات خود نیازمند ضروری ترین و اولیه ترین کمک ها هستند و چهارم جلب حمایت کشورهای مختلف برای تخمین نیازهای اولیه کشورهای بحران زده. 

مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی گفت: ما به مسوولیت خود پایبند هستیم و سعی می کنیم نقش رهبری خود را برای پیشگیری از بیماری ها در جلوگیری از اپیدمی ها در همه کشورهای منطقه به خصوص سه کشور بحران زده سوریه، یمن و عراق ایفا کنیم.
 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا