گزارش عفونت قارچ زرد بعد از قارچ سیاه

به گزارش سیناپرس، پس از گزارش بیماری مرگبار عفونت قارچ سیاه و قارچ سفید در هند، اعلام شد که خطر ابتلا به قارچ خطرناک تری به نام قارچ زرد، بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را در این کشور تهدید می کند.

طبق گزارش مقامات بهداشتی این کشور، تاکنون فقط یک مورد قارچ زرد گزارش شده اما اعتقاد بر این است که این بیماری خطرناک تر از عفونت قارچ سیاه و سفید است. این بیمار مبتلا به قارچ زرد در حال حاضر در بیمارستان تحت درمان پزشک قرار دارد. 

به گزارش سیناپرس، عفونت قارچ زرد در درجه اول به دلیل عدم رعایت بهداشت ایجاد می شود. تمیز نگه داشتن خانه و اطراف آن تا حد ممکن برای پرهیز از این نوع عفونت حیاتی است و برای جلوگیری از رشد میکروارگانیسم ها و قارچ ها، باید در اسرع وقت هر گونه مواد غذایی یا فضولات را پاک کرد. سطح بالای رطوبت خانه و رعایت نکردن بهداشت نیز می توانند رشد میکروارگانیسم ها و قارچ ها را تحریک کنند. به گفته پژوهشگران، به طور کلی سطح ایده آل رطوبت در محیط زندگی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد است. 

در اینجا باید به علائم عفونت قارچ زرد که شامل خستگی، کاهش وزن یا کاهش اشتها است، اشاره کنیم. البته علائم عفونت قارچ زرد شدیدتر ممکن است شامل تراوشات چرکی نیز باشد و حتی ممکن است سرعت ترمیم زخم ها را کاهش دهد. به گزارش سیناپرس، این بیماری همچنین باعث گودی چشم، نارسایی عضو و در نهایت نکروز یا فساد بافت ها می شود. عفونت قارچ زرد از آنجا که از بدن نشات می گیرد یک وضعیت کشنده دارد. به محض مشاهده علائم، رسیدگی های پزشکی بسیار مهم است. براساس این گزارش، تنها درمان عفونت قارچ زرد تزریق آمفوتریسین B است که یک داروی ضد قارچ با طیف گسترده است.

در همین حال، موارد قارچ سیاه همچنان در حال افزایش است البته هیچ آمار رسمی در مورد تعداد مرگ و میرهای ناشی از این بیماری در کشور هند وجود ندارد. در همین چند روز که پس از ظهور قارچ سیاه موارد قارچ سفید ظاهر شد و مبتلایان به عفونت کوید19 را تهدید می کند. حتی اگر موارد زیادی از قارچ سفید در کشور هند وجود نداشته باشد، متخصصان پزشکی نگران شیوع این ویروس جدید هستند و معتقدند که قارچ سفید خطرناک تر از قارچ سیاه است.

مترجم: فاطمه کردی
منبع: thehealthsite

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا