وضعیت تالاب آق گل برای حضور پرندگان مهاجر نامناسب است

مهدی صفی خانی در گفتگو با خبرگزاری سیناپرس همدان، اظهار کرد: این تالاب که در همسایگی با استان مرکزی قرار دارد به علت کاهش بارندگی ها  در فصل زمستان گذشته و بهار سال جاری در وضعیت نامطلوبی قرار دارد که با همکاری استان مرکزی امیدواریم شاهد آبگیری این تالاب باشیم.

وی اضافه کرد: تالاب های همدان از جمله تالابهای چم شور، شیرین سو، آبشینه و پیرسلمان دو مرتبه در سال مهاجر پذیر هستند و شاهد حضور پرندگان مهاجر دراین تالابها هستیم.

بیشتر بخوانید:

مهاجران بختگان نگون بخت

عروس بوکان در سایه سگ های ولگرد می رقصد

صفی خانی ادامه  داد: تالاب پیرسلمان، آبشینه و شیرین سو در تمامی فصلها آب داشته و جزو تالاب های مهاجر پذیری است که وضعیت خوبی در خصوص پر آب بودن دارد.
وی با بیان اینکه پرندگان مهاجر با توجه به شرایط منطقه به این مناطق اعتماد می کنند و اقدام به مهاجرت و حضور موقت در تالابها دارند، افزود: خوشبختانه خشکسالی در سالجاری تا کنون بر روی تغییر شرایط مهاجرت پرندگان مهاجر در استان همدان نداشته است.

صفی خانی تصریح کرد: برخی گونه ها جزو گونه های ثابت بومی منطقه محسوب می شوند و اگر خشکسالی بر روی وضعیت آبی منطقه تاثیر بگذارد، ممکن است این گونه اقلیم خود را تغییر دهند چراکه این گونه ها به طو مداوم عادت به حضور در کنار آب دارند.

وی به مهاجرت فلامینگوها به تالابهای استان همدان اشاره کردو گفت: این پرندگان مهاجر به صورت موقت در تالاب های همدان مستقر می شوند و در فصل های سرد سال از عرضهای شمالی پرواز و به سمت گرمسیر حرکت می کنند همچنین در فصل های گرم سال به سمت عرض های شمالی حرکت می کنند.

گزارش: زهرا فرامرزدوست

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا