ویروس کرونا،ماه ها در بدن بیماران سرطانی می ماند

به گزارش سیناپرس، افراد در صورت ابتلا به کرونا، پس از بروز اولین علائم بیماری، احتمالا حدود ده روز با بیماری درگیر خواهند بود اما در برخی افراد ممکن است این بیماری ماه ها به صورت فعال باقی بماند.

نتایج یک مطالعه منتشر شده در مجله EBioMedicine حاکی از آن است که کودکان و بزرگسالانی که تحت درمان سرطان قرار دارند، ممکن است بیماری کووید ۱۹ را در یک دوره طولانی تر نسبت به افراد غیر سرطانی، تجربه کنند زیرا سیستم اینمی بدن آنها نسبت به سیستم ایمنی بدن افراد معمولی ضعیف تر عمل کنند.

محققان بیمارستان کودکان لس آنجلس (CHLA) ایالات متحده آمریکا اشاره کردند که طولانی شدن مدت بیماری ممکن است باعث افزایش جهش های ویروسی شود. آنها به سه بیمار، دو کودک و یک بزرگسال جوان مبتلا به سرطان خون حاد لنفوبلاستیک اشاره کردند که آزمایش کرونایشان برای ماه ها مثبت بود. به گزارش سیناپرس، سرطان خون لنفوبلاستیک نوعی سرطان خون و مغز استخوان است که سلول های گلوبول سفید خون را تحت تأثیر قرار می دهد.
به گفته جنیفر دین دورد، مدیر آزمایشگاه میکروبیولوژی بالینی و ویروس شناسی در بیمارستان کودکان لس آنجلس، ویروس کووید ۱۹ حدوداً یک یا دو بار در ماه جهش پیدا می کند. در واقع دوره طولانی بیماری به معنای احتمال بیشتر جهش ویروسی است.

برخی از محققان معتقدند که نوع انگلیسی ویروس کرونا به نام B117 ممکن است در شخصی ایجاد شده باشد که نقص سیستم ایمنی داشته و به طور مداوم به این ویروس آلوده شده است. بارد اعلام کرد که عفونت های چند ماهه حتی در بیماران مبتلا به نقص ایمنی نادر است. برای رسیدگی به این جمعیت خاص با عفونت های طولانی مدت، ممکن است بیمارستان ها نیاز به تغییر سیاست های کنترل بیماری داشته باشند. یکی از راه کارهای واکسیناسیون سریع تر بیماران سرطانی است.

از آنجا که سرطان و درمان های آن می تواند سیستم ایمنی بدن آنها را ضعیف کند، بیماران مبتلا به سرطان در صورت ابتلا به بیماری کووید ۱۹ممکن است در معرض افزایش خطر شدت بیماری  قرار بگیرند. بنابراین برای اینگونه بیماران جلوگیری از ابتلا به بیماری اهمیتی دوچندان پیدا می کند.
مطالعه منتشر شده در ژانویه سال جاری در مجله بین المللی انکولوژی بالینی نشان می دهد که کووید ۱۹ در بیماران سرطانی شدیدتر بوده و مرگ و میر آنها به طور قابل توجهی بالاتر از بیماران غیر سرطانی است. به گزارش سیناپرس، با توجه به این مسئله بسیاری از متخصصان توصیه می کنند که بیشتر بیماران مبتلا به سرطان یا سابقه سرطان باید علیه کووید ۱۹ واکسینه شوند

واکسن ها برای کمک به سیستم ایمنی بدن فرد در شناسایی و محافظت از بدن در برابر عفونت ها طراحی شده اند. اما به بیماران سرطانی و بازماندگان سرطان توصیه می شود پیش از تزریق واکسن با پزشکان خود مشورت کنند. به گفته دکتر آنیل هیرور (Anil Heroor)، رئیس بخش جراحی سرطان بیمارستان فورتیس، بیمارانی که تحت درمان هایی مانند شیمی درمانی و پرتودرمانی هستند باید با فاصله ۵ تا ۷ روز از آخرین جلسه درمانشان واکسن خود را دریافت کنند.